måndag 1 november 2010

Plättar i luften


Ny vecka med start idag!

Det blev en liten shoppingtur idag för att kika på lite julsaker. SIA har plockat fram sitt och jag köpte faktiskt två saker där.

Sen blev det lite mer fågelmat. Vi har så otroligt många fåglar och kokosnötterna går verkligen åt. De har fått några talgbollar också och vi måste köpa en fin automat för frön sen. Katterna är roade på fönsterbrädan i köket.

Sen kunde jag inte låta bli denna gröna växt. Plättar i luften, så roligt namn på den.









Den fina krukan på fot fick jag av min svärmor tidigare. En av mina favoriter. Snart får jag skriva jul istället för höst på skylten bakom krukan, eller jag kanske ska skriva vinter snart istället och vänta med jul...

Nu ska jag börja med maten. Det känns lite konstigt att maken är hemma snart och en hel timme tidigare än tidigare. Det nya jobbet blir kanoners för oss.



Tjingeling

9 kommentarer:

  1. Bra att du påminde mig! Nu ska jag gå ut och sätta fram fågelmaten jag köpt till fåglarna :)
    Visst kan du snart skriva jul på skylten, det kommer att gå med fart - snart är den här!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Skriv jul vi är snart där ;o)
    Ha en fin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar plättar i luften.En av mina älsklingsblommor.Visst kan du snart skriva jul på skylten.Det går fort nu.....Ha en skön kväll rara du .Kramizz Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej
    Fin fin kruka.
    Ja snart är det dax att skriva jul!
    tack för dina gulliga ord!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Så fin kruka till din Plättar i luften.. Just den sortens växt har jag några stycken av.. Hade i en utekruka i somras och den växte sig bauta stor.. Hoppas jag klarar att övervitra den nu med bara, den står i källaren så risk att den blir bortglömd och de skall ju helst inte torka ut..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Plättar i luften kan man inte ha för många av. De är så fina med sin intensiva färg =)
    Passar fint i krukan =)
    Slängde dock min, hade glömt vattna den, suck 0(
    Kram Fia

    SvaraRadera
  7. Så fin plättar i luften-blomman var! Min dog tyvärr som stod i hallen, men höll den vid liv länge ändå. Får väl köpa en ny sedan. Fågelmat måste jag fixa till helgen, något för Figaro att titta på genom fönstret. Skönt att ha maken hemma i god tid! Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  8. Griffeltavlan gör sig bra där tycker jag. Krukan på fot är jättefin. Julsaker orkar jag inte tänka tanken på.

    SvaraRadera