söndag 28 augusti 2011

Höstvägrar i vitt


Hej!

Tack snälla för era tips om vart man kan beställa tulpanlökar. Jag har köpt några idag  på Coop och det ska bli några fler till veckan när trädgården plockar fram sina i lösvikt. Härligt när de blommar till våren, jag som har glömt bort att satt dem i flera år och blir lika irriterad när jag kommer på det försent.

Idag köpte jag även nya blommor till köket. När mamma frågar varför jag inte har några blommor inne har det gått lite för långt och jag var verkligen tvungen att gå emot hösten och köpa några ändå. Jag höstvägrar och ser inte alls några tecken på att den närmar sig, därför blev det vita blommor och inte färger. Jag gillar inte alls hösten och vägrar hösta hemma och hoppar direkt in på vinten senare.



Denna vackra orkidé fick följa med hem från Ikea



Vad denna blomma heter vet jag inte, men min pappa sa något om en Klocksinia eller nåt. Någon som vet?
Väldigt fin var den iaf och dessa pryder nu våra köksfönster.


 
Nu är det snart ny vecka och nya möjligheter. Vi väntar på ett viktigt telefonsamtal och allt annat går av bara farten. Vi lever som i en dimma nu och tar en dag i taget. Det enda som kretsar i våra huvuden är just detta samtal.


16 kommentarer:

  1. Heja, heja! Skönt att höra att fler vägrar hösten! Alla andra verkar ju tycka att det är så mysigt med höst, men jag vill hålla kvar sommaren :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad härligt att vägra hösten! Så fina blommor du köpt och vilken vacker färg;)) Lycka till inför det viktiga telefonsamtalet.

    Ha en fin kväll!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vitt passar jämt, och det tycker jag är en fin höstfärg. Jättefina blommor du köpt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej jag skulle gärna hålla kvar hösten nu o vägra vintern ist :)

    Fina blommor. Håller tummarna att samtalet kommer o att det är ett bra sådant

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Fina blommor som du har inhandlat.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Så fina blommor. Tack för dina fina ord hos mig.Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Så fina!
    Jag tror det är en Praktklocka!

    Håller tummarna! =)

    Kram Liza

    SvaraRadera
  8. Hej goa vännen! Vilka sötnosar du har hittat. :) Jag tycker inte heller riktigt att det ska vara höst än.. Även om jag gillar hösten.
    Såg att du frågade om tulpanlökar. En av de bästa leverantörerna är Lilla Fiskaregatan. Googla på dem så kommer du rätt. De ha huuur många sorter som helst.. :) Annars har odla.nu bra erbjudanden just nu. Där har jag beställt de lökar jag visar idag.
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. så fina de är, vet inte heller vad de heter;) ja här har det varit riktig sommar i helgen jag har solat och varit och badat. Kram johanna

    SvaraRadera
  10. Vilka fina blommor, jag köpte oxå vita till köksfönstret igår. Den vita din far hade namn på var en riktig snygging.
    Jag gillar inte heller hösten men däremot sensommaren som jag tycker vi är i nu. I oktober november brukar jag bli lite nedstämd sen kommer Advent och jag strålar igen.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Tulpanlökar har jag helt glömt bort att köpa. Tack för påminnelsen. Jag har inga Tulpaner i mina rabatter. I våras njöt jag av grannarnas. det var då jag beslutade att sätta egna lökar.

    Vägra hösten du, så länge det nu går :-)

    SvaraRadera
  12. Jag gillar inte heller höstfärgerna, här är det vitt eller pastell som gäller som blommfärger- året runt :)
    Lycka till med samtalet!
    Kram H

    SvaraRadera
  13. Jag gillar höstfärgerna, men vitt är ju alltid snyggt :)
    Hoppas att det är ett positivt samtal ni får!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!Fina bilder du visar,den sista blomman heter Gloxinia...Hade alltid mamma hemma...Nostalgi för mej! Ha det gott vännen Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  15. Jag gillar inte hellre hösten! Din pappa hade rätt det är en gloxinia, en knölväxt! Den är snygg!/Christina

    SvaraRadera
  16. Gillar din blogg! Gillar att "vara med dig", se vad som har hänt sen sist jag var inne...
    Varit sjukskriven en längre tid pga omänskigt mkt övertid o stress - trodde väl jag var en stålkvinna, haha så fel jag hade.
    Din blogg är så lugn o harmonisk! Är helt övertygad om att den är din spegel och visar vem du är. Bloggen är som balsam för själen ;)

    Lycka till med samtalet. Vi är många som känner med er.
    Kram
    annamia

    SvaraRadera