lördag 16 juni 2012

Smått å gott




Jag kan då chocka maken ja. 
I torsdags när han kom hem från jobbet så hade jag (helt själv) skruvat ut barbordet och stolarna i köket, burit ner bokhyllan från övervåningen i vår vinkeltrapp och gjort ett provisoriskt skafferi i köket.  
Gissa om någon blev förvånad (mest jag själv tror jag).
Senare ska det byggas ett skafferi i köket/matrummet men det lär dröja. 




Det blev jättebra förvaring för den goda och fina lemonaden, chokladknappar, blåbärskaffe, flingsalt, minimaränger, mandelbiskvier mm. 

Hur det blev i stora hela visar jag en annan dag. Jag måste nog ut och hjälpa maken att måla insidan på Muminhuset nu. 


6 kommentarer:

  1. Hahah ja ibland kan vi allt överraska männen :)
    Det blev säkert hur snyggt som helst med allt ditt mumsiga där i.

    Kram Camilla

    Ps missa inte min utlottning

    SvaraRadera
  2. Handy girl. Bra jobbat tjejen. Ha en mysig kväll.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Där känner jag igen mig själv :)
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att överraska;) Ser ut som många godsaker platsar i ert skafferi;)

    Önskar en härlig avslutning på denna vecka
    Kram

    SvaraRadera
  5. Man klarar mer än man tror och då känns det extra skoj :O)

    Önskar dig en toppenvecka!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Oj som du har jobbat, man reder sig bäst själv ibland eller hur :)
    Blir så avis, vill också ha ett skafferi! Så snyggt med alla burkar och flaskor... Väntar på helhetsbilderna ;)
    pst, nämnde dig lite kort i min blogg idag hoppas det var okay!
    Ha det bra, kram

    SvaraRadera