torsdag 7 juni 2012

Dajm Rocks




Detta underbart GODA godiset

Vips så är det tomt i påsen eftersom det kanske är max 10-15 bitar i. 
Men man kan ju göra godare själv. 

Dajm Rocks



Nu hade jag inget recept utan "höftade" som vanligt. Detta recept ger massor med goda godisbitar (ca 1½ plåt tätt). Men ungefär så här blev det nog:

400g Marabou Dajm (2st stora kakor)
200g bak/block choklad ljus
1 liten påse Dajm kulor/kross
ca 10-15 nävar cornflakes

Smält chokladen i vattenbad.
Blanda i dajmkulorna och cornflakes. Ta en näve cornflakes och tryck ihop näven och smula ner i chokladen. Man kan ha mycket cornflakes (jag köpte en billig sort "xtra" då de brukar vara lite tunnare och mjukare än andra att baka med). 
Klicka ut med hjälp av skedar på bakplåtspapper. Låt svalna på bänken eller i kylen om det ska gå fortare. 
Går jättebra att frysa dem och förvaras de i kylskåpet bör de stå framme några minuter innan servering för att mjukna. 

Sååååå GOTT

6 kommentarer:

  1. mmm... låter gott, kanske skulle prova nån dag, nu när det ändå snart är helg :-)

    SvaraRadera
  2. Gahhhh vill ha : ) mums : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Men du, de där såg ju farligt goda ut! Kanske ngt att testa tills dottern fyller år här i sommar..

    Ha det bra!
    kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Nämen, inte ett fint recept igen, jag har ju sagt att jag inte har tid med sånt nu ;)

    Skojar bara, sparar detta till en annan tid!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh vad mumsigt. Och vad skönt att du har 14 GreenGate muggar. Jag har ju "bara" 8 så då får jag köpa ytterligare 6 st hi hi
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Dajm som jag älskar... måste prova snarast! Tack för receptet och ha en fin helg! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera