onsdag 1 september 2010

Vanilj bollar med pärlis



Solen skiner på himlen blå!

Idag är det ett uteväder. Ska försöka att plocka bort lite sommar även ute.

Var tvungen att göra en mix med mina vaniljbollar med pärlis, sötsuget är enormt ibland.










200g margarin
1,75dl socker
3 msk vaniljsocker
6-7dl havregryn

rulla i pärlsocker, kokos eller strössel

Roligt att blanda vaniljbollar och chokladbollar på ett fat till barnkalaset kanske.


Igår vann jag i utlottningen hos Anna inreder, tjoho!!!! Det är en hemlig vinst som kommer på posten. Ledtråden lyder:

Den används till matlagning och finns i 4 smaker o görs på Östelen. En sak jag inte klarar mig utan!!!


Vad tror ni att det är?



12 kommentarer:

  1. Men du....jäklar vad du vinner nu för tiden :)

    SvaraRadera
  2. Mmm, ser gott ut. Har aldrig provat med vanilj förut. Det måste vi göra! Tack för tipset :)

    Grattis det den spännande vinsten! Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du har, Grattis!! Ja Ib laursen får till det för det mesta. Jag har mycket på önskelistan därifrån :). Det där såg gott ut, det får man testa nån gång!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  4. Vaniljbollar har jag aldrig gjort, choklad bollar gör jag däremot ganska ofta. Får testa dina, ser gott ut.

    Lakanen är ifrån Ellos, har aldrig handlat från dem innan men jäklar vad billigt det är ändå. Just de jag beställde kostar 149:- st, ett kap tycker jag.

    Kram Catta

    SvaraRadera
  5. Glömde säga, jag tycker om hissgardiner men jag får en mer romantisk känsla av längder just i sovrummet. Kommer sannolikt ha hissgardiner i mitt nästa kök, mitt nuvarande funkar det inte i.

    Kram igen

    SvaraRadera
  6. Spännande. Ser gott ut. Måste testas.
    Ha en bra kväll.
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  7. Har bara gjort med choklad så det här måste jag prova!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh det lät gott! Det måste jag testa!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vad goda dina vaniljbollar ser ut, jag som sitter här o är sugen på nått sött!!:)

    Grattis till vinsten, vad kan det vara??

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten.Åååå vad gott med vaniljbollar.Ska jag testa.1000 tack för receptet .Ha det gott Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Mums vad gott det låter med vaniljbollar, det måste jag göra någon dag. Har ju inte lika mycket tid för bakning nu..;) tack för dina fina kommentarer hos mig.
    Ha en mysig helg
    Kram

    SvaraRadera