måndag 2 juli 2012

Bullerullar




Idag har det varit en väldigt effektiv dag. 
Före 10:00 så hade jag bakat hela köksön med kanelbullar och diskat efter mig. Det är inte illa det inte. 
De blev så där himmelskt goda denna gång, precis lagomt degiga. 
Vad är godare än ett glas kall mjölk och en varm kanelbulle...
...ja, det ska väl vara två bullar då:))



Degen jäser så bra i Gerberas stora bakskål. Bulldegen vill jag göra för hand och inte i Kitchen Aiden, det känns på degen när det är stopp med mjöl vilket man inte gör i en bakmaskin tycker jag. Sen ska den stå på spisen som är lite varm av ugnen.




70 härliga kanelbullar (ok, minus 2) som väntar på att få komma ner i någons mage. 
Receptet hittar ni här hos mig





3 kommentarer:

  1. MUMS med kanelbullar! Det är utan tvekan det bästa fikabröd som finns!!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  2. Åhh du är duktig du! Jag bakar inget med jäst eller som måste knådas, hmmm ja jag är lat o bekväm. Jag gillar o göra kakor eller muffins :)

    Hoppas du fått en bra start på veckan.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Så goda de ser ut, kan nästan känna doften...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera