lördag 15 juni 2013

Kryddor i betongringen


Kryddorna växer och växer. Snart har de vuxit ur betongringen för mig. Jag skulle nog kunna ha fyra såna här kryddstationer om man ser till hur mycket vi använder i matlagningen. Inget går upp mot färska kryddor. 

Här samsas rosmarin, persilja, gräslök, timjan och vitlök (bladvitlök). Jag har även kryddor på andra ställen såsom olika sorter basilika, citronmeliss, mynta och flera rosmarin. Man får plantera dem beroende på hur de breder ut sig och hur de vill bo under sommaren.

Och på tal om betong - I LOVE IT


En lila vitlöksblomma

Gräslöken blommar också



Rabarberblad i betong är en favorit och mitt stora gick sönder så jag måste gjuta några nya i år. Tror att det blir ett projekt att smöra för maken;)

Jag vet att det är mycket utebilder och växter nu men det blir så denna årstid. Jag är ute jämt och det är mitt stora intresse. Inredning inomhus får vänta till hösten. Men jag har sett att vi är många som är likadana. 
Jag tankar min energi ute nu och NJUTER som aldrig förr. Tur att jag har en man och dotter som är likadan. Ingen av oss vill gå in på kvällarna. 

Nu ska vi packa ner picknick och bege oss till Järvzoo och kika på alla djuren.
Ni följer mig under dagen via Instagram, vem vet, kanske några björnungar dyker upp.
lantligtismultronbacken


2 kommentarer:

  1. Jag kör mest på rosmarin, timjan och dill, det använder jag typ i all mat hela tiden, och gräslök...Det är så härligt att bara hämta in från trädgården när man behöver. Ha en trevlig utflyktsdag!

    SvaraRadera
  2. Härligt att va ute, gillart vi med.
    Hade en tjej i början på året som inte ville va ute på dagis o grinade. Men nu är de tvärs om o de får inte in henne :)

    Nu har skruttan somnat efter plask i poolen.
    Jag njuter av solen o mannen är på ett jobb.

    ha en toppendag
    kram Camilla

    SvaraRadera