lördag 22 februari 2014

Kryddor på stam



Nu har mina favoriter kommit hem till oss. Kryddor på stam är så läckert istället för blommor i köksfönstret. Rosmarinen fick favoritkrukan också trots att den var en millimeter för liten. Sen blev det även en lavendel. Den blir ju så läcker när skotten och blommorna börjar sticka iväg av värmen. Doftar underbart och ger verkligen vårkänslor nu. 
Gillar ni också kryddor på stam?

Frågan är också hur länge den fina barken kommer att ligga kvar innan katterna har upptäckt den. Våran Diesel gör ALLT som våra tidigare katter inte haft en tanke på. Han sitter tom och tuggar i sig kryddorna. Tyra kom och sprang häromdagen och sa:
- Mamma, vad luktar Diesel?
- Han luktar lavendel Tyra, blomman i köket. 
 - Får han äta den?
- Nej det får han inte, men har förstår inte riktigt.
- Diesel är lite konstig han mamma!
- Ja, det kan man faktiskt säga att han är.
- Han är lika som pappa då, när han inte hör vad vi säger (oooops)

Damen har talets gåva iaf (håller oftast med sin mamma så pappa råkar ofta ut för två mot en). 




Nu gäller det att ladda inför Mello ikväll igen. Sista delfinalen innan andra chansen och slutligen final. Jag brukar faktiskt gilla andra chansen bäst. Där samlas konstigt nog "de bästa" bidragen och som ofta brukar vinna Finalen sen. 


7 kommentarer:

  1. Ute i trädgården stamma jag upp det mesta men jag har tänkt på att stamma upp lavendel. Det måste jag testa. Ha en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Men goa Tyra = )! Vad fint det ser ut!

    Sköt om dig!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Haha, hon verkar ju för hon den där Tyra, och det är rätt, vi tjejer ska hålla ihop ;)

    Har knappt sett nåt av mellon, J tycker det är rena skiten så jag får inte titta ;)
    Har du nån favorit?

    Kramis!

    SvaraRadera
  4. Kryddor i köksfönstret är både praktiskt och vackert. Jag har inte hittat dem på stam, men det var ju riktigt snyggt! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Jag har köpt mig ett litet "rosmarinträd" ibland på sommaren, men de är inte så lätta att hitta. Härligt med nya kryddor i köksfönstret!/Susanne

    SvaraRadera
  6. Älskar kryddor på stam!! Och har kopierat ditt recept på Silviakakan också!!! Såg jättegod ut…

    Kram Kram
    Petronella

    SvaraRadera