torsdag 20 februari 2014

Det tog bara sisådär tre år



För flera år sen bestämde vi oss för vilket vitrinskåp som skulle vara i köket. Det tog bara sisådär tre år att få hem det. Tillslut blev det hemkörning och vips var det klart på bara några dagar. Ibland tar saker tid. 
Men nu står det där i köket och är så där skitsnyggt. Passade klockrent på den lilla väggen vid matmöbeln och kökssoffan. Vips så fick vi plats för alla glas och efterrättsskålar som tidigare varit inklämd i vardagsrummet. Nu ska vi handla favoritvinglasen också, nu har vi ju plats!!!

Det är bara halvfullt än så länge eftersom jag håller på att tömma ett annat skåp som inte längre ska vara i köket. Sen ska de två hyllorna upp på en annan vägg som satt på denna vägg tidigare. Ni ska få se mer sen när allt är klart (kanske tom golvlisterna kommer på plats då). 




 Månses design, SIA, Gerbera, Åhlens, Ikea, Granit


Jag tycker att vin smakar så mycket bättre i stora läckra vinglas. Håller ni inte med?
Ikea har faktiskt riktigt fina och prisvärda vinglas, sen behöver man inte skilja på röd och vitvinsglas tycker jag. Det går även bra att göra en efterrätt i dem och bjuda på. Det enda som krävs är lite längre efterrättsskedar. 

Nu ni är det snart helg igen. Jag längtar verkligen till fredagarna och när hela familjen är lediga tillsammans. Dessa stunder uppskattar jag bara mer och mer. 
Det enda som gör mig nervös är att varje fredag går jag in i ny vecka och HJÄLP så fort det går nu. Inte så många veckor kvar, speciellt inte i denna fart. 

Nu ska jag bara antisnöpeppa lite. Hoppas inte på mer snö nu, det var så bart och fint på vägen i veckan. Men men, ska det ner så ska det komma nu och inte i April eller nåt. 








2 kommentarer:

  1. Sååå fint skåp och visst msakar det bättre i ett härligt glas:-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint skåp o passade ju perfekt där!
    Jaa jag håller med om det där med att allt tar tid, här är det taklisterna som ska upp...!
    Kanske till sommaren! ;)

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera