måndag 3 februari 2014

Mina fröer blir lidande


Hej på er!

Här hemma kör vi sjukstuga sen en vecka tillbaka. Tyra började och vi hakade på vilket var väldigt onödigt. Hela helgen låg vi och jag blir visst bara värre ja efter en natt sittandes på sängkanten och slumra. Andnöd om jag ligger och pallrar jag upp under huvudet säger bäcken ifrån direkt. Sitta med benen i 90 grader mjukt funkar ett tag. Trevligare nätter kan man ju ha tycker jag. 
Hoppas att detta är sista dagarna nu och att det vänder. 

Här skulle det behövas sås frön för flera dagar sen, har ju inte ens köpt alla än. Vi får väl se om det bara blir det nödvändigaste i år så får jag köpa resten färdigt (flera saker ska ju direktsås i april/maj, perfekt). Måste nog prioritera annat de sista veckorna nu trots att det är såååå roligt att så frön och odla själv. 

Hur har ni gjort, ska ni sätta många frön själv eller blir det till att handla färdigt?



Annars händer det inte så mycket här hemma. Lugna puckar 

Väntar på att piggna till så jag kan ta tag i städningen, riktig matlagning och rensning/göra klart kontoret. Skulle behöva åka på det stora varuhuset också, men det tar emot när man ser listan och vet att man måste ha släpvagnen med. Jag tillhör dom som inte är så jätteförtjust längre att strosa där, känns som samma samma jämt. 

Ha det gott därute och hoppas ni får hålla er friska nu

1 kommentar:

  1. Så trist att vara sjuk! Jag köper färdig, om det ens blir nåt alls i år, måste klura ut var jag ska ha min/a rabatt/er.. kram Mia

    SvaraRadera