lördag 15 mars 2014

Mjuka ugglor på rad



Hej hopp!

Denna underbara sol ute gör att man inte får mycket tid över inne. Vi är ute från morgon till kväll och då måste vi locka in Tyra. Det kan vara allt från hamburgare till att få bada i badkaret (hon älskar att bada). 
Visst visste vi att det skulle komma bakslag på vädret och igårkväll började det snöa här. Men det ligger ju inte kvar så länge när solen kommer fram på dagen. Men ändå, inte vill man ju ha snö nu när sportlovet varit och våren är på intågande. 

Jag har iaf hittat min sysselsättning på kvällarna för att komma till ro och verkligen vila (benen i högläge enligt order). Virka är sååååå roligt och nu är det dessa ugglor som gäller. Tyra springer runt med dem som små fågelungar och leker. 



Det är flera av er som har frågat massor om virkningen och jag lovar, det är faktiskt inte alls svårt. Det finns så bra böcker att låna på biblioteket som visar tydligt hur man virkar olika maskor. Sen innehåller oftast mönstren inte fler än några olika sorter. Sitt med boken i knät och det kommer att funka. 

Det är meningen att jag ska göra en mobil till den lilla parveln (som jag hoppas kommer ut snart) av några ugglor. Får nog gömma undan några nu från Tyra. 

Nu blir det snart iväg på kalas. Ikväll ska vi äta en massa jordgubbar, ost och kex framför gladiatorerna. Virkningen kommer nog också att ligga i knät



4 kommentarer:

  1. Vilka jättefina ugglor! Önskar alltid att jag kunde när jag ser sånt där. Såna söta ugglor kommer bli en perfekt mobil. Ha en skön helg! /Susanne

    SvaraRadera
  2. Men du är ju så duktig så det är inte klokt! Jag har alltid varit avis på dem som kan virka och sticka och sånt, det kan INTE jag, morr..

    Vi har haft halvdag med sol och nu mulet, J jobbar och jag sitter ensam i soffan :(
    Tur att det finns godis ;)

    Kram på dig fina!
    Catta

    SvaraRadera
  3. Så söta ugglor.. Skulle vilja ha några större till barnen jag fotograferar =)
    Jag lärde mig virka mormorsrutor via youtube, så där kan man hitta massor av virkvideos som är enkla att följa =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. virka och sy är så kul att hålla på med

    SvaraRadera