tisdag 18 mars 2014

Passionen har blommat upp igen


Hej soliga Tisdag!

Här har det kommit massor med snö det senaste dygnet. Hualigen, på tok för mycket om ni frågar mig. Det är vitt vart man än tittar nu. Jag vill ju ha vår!!! Men bättre att det kommer nu än senare iaf, får försöka se det så. Och idag är det stor SOL. 

Att ha gröna växter här hemma en längre tid är inte riktigt jag. Stora fina murgröna mm skulle jag inte tröttna på men de dör istället av alla dessa inkräktare som inte ska vara där eller så dör de av annan anledning. Sist kostade jag på att köpa stora, fina hoya (porslinsblomma) på båge. Dyra som gatan MEN ack så ljuvliga och lättskötta. 
I Juni köpte jag flera passionsblommor på båge som blommade massor. De har överlevt och varit gröna, i brist på ork under höst och vinter har de fått vara kvar. Nu har de fått flytta till vårt sovrumsfönster i söderläge och när jag pysslade med dem tror jag bestämt att de "parade sig" med varandra (har hört att de ska pollinera varandra för att blomma igen, vet inte om det stämmer). Blomknoppar på blomknoppar kommer och ingen är gladare än jag. Titta så fina knoppar...







Det tog bara 9 månader för storken att komma med blommor...
Kanske var någon mening med det också, det verkar ju ske mirakel här hemma:))

Annars är det mest pellisar som börjar komma hit hem nu. Man vill ha lite blommande växter denna ljusa tid. 

Har ni tålamod med era gröna växter där hemma?


1 kommentar:

  1. Så fin! Nä, snö vill vi inte ha, vi har klarat oss hittills i alla fall! kram Mia

    SvaraRadera