fredag 21 mars 2014

Snabel Frans a la rosa


God morgon!

Härligt att vakna upp en fredagmorgon tycker jag.
Idag är vi bjudna på lunch av min mamma och pappa. Vi ska testa en nyöppnad restaurang (han som äger Växbo krog som öppnat den). Inte dumt alls att få lunch serverad.
Annars är det klarblå himmel här men det blåser på bra. Mycket av snön har tinat och i helgen kommer nog allt att försvinna enligt vädergudarna. Härligt!

Klart det ska vara lika. är något som går varmt här hemma nu. Tyra har inget emot att plocka undan leksaker mm för att tillslut ge sitt kommande syskon. Men när jag gör något nytt tycker hon att allt är så himla sött och vill också ha. Det jag gör numera gör jag dubbelt av. En Rosa snabel Frans skulle hon ha och valde ut fyra färger helt själv (ok, jag erkänner att jag gömde de oranga garnerna då jag vet att hon gillar dem, men inte mamman). Efter några kvällar och en massa stoppning blev den klar och ligger nu och vaktar på byrån i hennes rum. 
Här hemma (och även ni på instagram) hade väldigt roligt åt snabeln, det visade sig visst kunna föreställa det ena och det andra;)

Denna rosa elefant blev faktiskt den finaste av dem alla. Hon har bra smak vår dotter. 



Nu blir det inga fler elefanter på ett tag. De är hela 60cm långa så de kräver lite tålamod (något som jag börjar få allt mindre av numera). 
Men det är mysigt att virka och kunna slappna av framför tv:n på kvällarna. 

Ha en härlig helg nu på er för det ska vi ha.
Lite renovering av kontor står på schemat samt marknad och ponnyridning. Sen har denna helg gått också. Men det bästa av allt är att vi är lediga tillsammans och kan mysa på hur mycket vi vill. Bäst att passa på för nu är vi inne i v 37 och snart är det dax för den lilla att kika ut...



1 kommentar:

  1. Vilken söööt liten elefant och tänk att den lille kan titta ut när som helst nu!!!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera