onsdag 24 april 2013

Färgklickar i tillvaron


I söndags jobbade min mamma sista dagen och nu har hon en efterlängtad pension. Det är bara onsdag idag men det märks redan hur hon kvittrar fram där hemma. Så härligt!
Hon fick en jättestor bukett blommor av sin arbetsgivare men eftersom doften blev för stark hemma hos dem fick den flytta hem till mig. Ingen blev väl gladare än jag:)
Buketten gick i rosa och liljorna satte jag i en egen vas på skänken i rummet. Gerbera och nejlikorna fick stå på ett annat ställe tillsammans med de andra blommorna som jag inte vet vad heter. En så gigantisk bukett tycker jag att man kan dela med gott samvete för att få fler buketter. 





Härligt med lite färg då jag annars snålar lite på det. Jag brukar vara tidig med de härliga sommarfärgerna och kuddar, hissgardiner, plädar mm är oftast utbytta denna tid. Men i år ska jag hålla lite på mig. Än så länge går det bra men jag anar att så fort altanen är städad så är det kört. Vi får väl se. 

Istället MÅSTE jag ta itu med att måla staketet klart innan grannarna hoppar på mig;) Jag hann ju inte klart förra året och nu finns ingen återvändo. Men tack och lov att det är Falu röd färg och inte en vanlig färg. Bara sopa och slafsa på färg. Men nackdelen är att det behöver målas oftare med just den färgen. Hualigen, bara att bita i det sura när man envisats med att det ska vara staket. Säkerheten går före allt annat. 

Nä, nu kan jag inte sitta här och babbla mera. Måste åka till mamma och pappa och koppla släpvagnen nu så vi kan hämta hem några projekt till trädgården. LYCKA

Tjing på er


5 kommentarer:

  1. Så du har också målarprojekt = ). Ja, i de där gamla ladorna i Jämtland finns det mycket projekt = ), det är spännande att bara gå och kika på allt fint som ligger där.

    Ha en bra dag!
    kram L-L

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilken vacker bukett!
    Så kul att din mamma går i pension:) Känns bra kan jag tro!:) Min svärmor gick i pension i höstas och hon har fullt upp hela dagarna, går på gymmet, träffar väninnor och är engagerad i massor av saker , hon trivs med andra ord:)
    Så spännande med trädgårdsprojekt på gång, blir ju jättenyfiken ju??:)

    Ha en bra kväll!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Det jobbigaste med såna där måsten är att ha dom framför sig. När man väl sätter igång brukar det gå hur bra som helst :o)

    Kram

    SvaraRadera
  4. God kvälm i stugan din

    Har precis målat med faluröd färg idag.
    Så enkelt ändå.
    Nu hade jag visserligen ny tröd som jag målade....våran första vår projekt.
    Egentligen äldsta dotter ;)
    Så söt lilla Tyra är

    Ha en fin kväll och fortsättning på veckan!

    Kram från mig

    SvaraRadera
  5. Härligt med snittblommor! Vilken tur att doften var för stark :).

    Hmm...betong till köksträdgården? Nu blir man ju nyfiken, vad ska du göra med det? Det är så härligt med olika trädgårdsprojekt - äntligen kan man ta tag i det man längtat efter hela långa vintern.

    Ha det bra!

    SvaraRadera