fredag 26 april 2013

Cement projekt i trädgården



Japp, detta är mitt lilla projekt i trädgården just nu. Det var dessa tunga bumlingar min pappa och jag åkte och hämtade häromdagen. Lite Ernst över det är det allt och jag älskar det. Betong är så otroligt fint att ha i trädgården och till allt grönt.
Cylindrarna är i tre höjder och ska få blommor och grönsaker. Den låga större ska bli kryddland. Det gamla kryddlandet i en pallkrage ska bli ett grönsaksland. Det blir singel runt om så klart. 




Det är två ringar till också, en stor och en liten. Den stora ska bli ett större land på framsidan där jag ska göra en liten oas, på en annars väldigt tråkig gräsmatta. På framsidan är vi knappt (norr), det behövs verkligen något där. Jag vet precis hur det ska se ut och nu gäller det bara att sätta  hmmf (maken) i jobb.

Nu hoppas jag på fint väder i helgen så det blir gräva gräva gräva för min del och snickra snickra snickra för maken.
Ha en härlig fredag på er

8 kommentarer:

  1. Hej härligt med betong, kommer bli toppenfint de där!

    Hade likadana ringar på våran uteplats på förra stället vi bodde. Där hade vi ormhasselbuskar och bark under de.
    Hmm kanske ska se om mannen kan få tag på likadana o lägga fram nå projekt :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Åh, de är underbara! Såna skulle jag kunna tänka mig hos oss med, kanske nästa år =)
    Ska bli kul att se när du fixar i ordning och gör fint i dem!

    Mysig fredag på dig,
    kram Catta

    SvaraRadera
  3. Det där blir ju fint. Det fattar man redan.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, sådana där cylindrar är ursnygga och genast blir det liksom ordning och reda på allt! Fast de såg rätt tunga ut... måste erkännas... Hoppas på sol i helgen så ni kan fixa och greja!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  5. Så fint med cementringarna! Jag hoppas också på vackert väder i helgen så att man får något gjort i trädgården. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Åhh bara så snygga, jag vill också ha- vart hämtar man sånna?! :)
    Betong är himla snyggt alltså, kan verkligen se det framför mig hur fint det kommer att bli.
    Trevlig helg, kram Helena

    SvaraRadera
  7. Snyggt med betong! Och tänk vad fint det ska bli när du planterat i dem.
    Fin moodboard i förra inlägget. Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Otroligt fin köksträdgård/uteplats ni fixat! Får massa inspiration! Tack :)
    Vart köpte ni cylindrarna och vad kostade de ungefär?

    SvaraRadera