måndag 8 april 2013

Ljusblåa toner


Jag som är en knoppmänniska, gillar oftast knopparna före den utslagna blomman. Men just pärlhyacint är som vackrast fullt utslagen. Knopparna ger vårkänslor men som utslagen tycker jag mer den ger sommarkänslor faktiskt. De här hemma sjunger på sista versen nu och måste snart bytas ut mot annat. 

Det kan hända att vi inte behöver några mer blommor för tillfället också eftersom hemmet börjar invaderas av alla frön som såtts. Det är miniväxter överallt och fler blir det. 
Härliga tid


Vad byter ni till för blommor hemma nu? 
Är det som här hemma kanske att Mårbacka pelagonerna får komma fram på fönsterbrädorna. 
Det finns nog inget ljuvligare än de blommande pellisarna. 


2 kommentarer:

  1. Pärlisar är verkligen superfina!
    Av nån underlig anledning är jag väldigt sugen på helt gröna växter här hemma.. varför vet jag inte??
    Får se vad jag hittar på ;)

    Ha en mysig kväll vännen,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den underbar! :) Väntar på mina supersega pellisar som inte vill sig riktigt här hemma!

    Tack för din omtanke vännen! Jag är vimsig av allt och maken har fått magkatarr av allt oroande för sin pappa just nu! Men hoppet lever trotts allt vidare ännu! ;)

    Kram Bettan

    SvaraRadera