måndag 6 juni 2011

Doftande syrener på Sveriges nationaldag

Hej!

Idag firar vi Sveriges nationaldag. Vi gör inget speciellt, men jag brukar titta lite på TV när de visar från skansen.

Solen lyser och det är redan jättevarmt ute. Blommande syrener har jag tagit in, synd att de inte står så länge bara. En av mina favoritplatser i vår trädgård är just vid syrenerna. Jag ska visa er sen...




Vi har både vita och lila syrener här hemma. Min favvis är den vita som har så stora och kompakta blommor. Jag vet inte om det är så men den vita blommar faktiskt längre än den lila. Fast det bara är några dagar så är det härligt! Brukar gå och snusa på dem lite, de doftar verkligen underbart.

Jag är väldigt sugen på en vit stamsyren. De blir ca 2-4 meter höga och man kan ha dem i en rabatt om man vill. Är det någon som har erfarenhet av dem? Kräver de en solig plats?


4 kommentarer:

  1. Åh här har nästan syrenen blommat över....
    Ha en underbar dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Så fint!
    Vill oxå ha en vit, har bara lila här hemma!
    Har ett par vänner som har en lila på stam o den står väldigt soligt, nästan hela dagen..

    Ha en fin nationaldag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Jag har både ljus och mörklila samt vit syren men önskar mig även en rosa och då gärna på stam.
    Önskar även dig en fin nationaldag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Åååå bara så himla fint med syrener.Doftar ju bara så gott.Ha en skön nationaldag .Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera