lördag 4 juni 2011

Favorit Mellis

Tjingeling!

Något som jag nästan jämt glömmer bort är att äta mellanmål. Visst slinker det ner en frukt ibland, men oftast har det gått så långt att man känner sig hungrig redan. Det blir alldeles för många kaffekoppar om dagarna.

Jag har iaf tänkt att tipsa er om mitt godaste mellis. Lätt att göra och gott även varma sommardagar.

Jordgubbar och Banan med Vaniljkesella


Finaste efterrättsskålarna från SIA


Det går ju självklart bra att ha vilken frukt som helst, men färska jordgubbar och banan är min favvis. Vaniljkesellan är så otroligt god och gillar man inte vanilj kan man ju alltid köpa naturell och smaksätta själv.

Kan vi inte ge varandra lite tips på enkla mellis här. Kom med era tips vettja...

12 kommentarer:

  1. Vad gott det lät :-)
    Det får bli det idag med barnen. Hittade precis till dig och ska se mig om lite, vi ses säkert igen.
    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  2. Mellis...och nyttiga sådana äter vi tyvärr aldrig!

    Som du säger, det blir oftast en kopp kaffe och när man är ledig en bulle eller kaka till!

    Om några veckor hoppas jag kunna göra ditt förslag på egna jordgubbar, plantorna är helt täckta av blommor, vi borde få många i år. Grannen berättade visserligen att igelkottar gillar dem- kanske var den här igår för att kolla tillgången.

    Tack för fina kommentarer, bilder på trädgården kommer snart!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag gillar hallon med vaniljkesella, enkelt med hallon från frysen. Gott även att kombinera med frysta blåbär och fryst mango till vaniljkesella.

    SvaraRadera
  4. Åh, det lät gott, måste testas!
    Här brukar vi göra smoothie. Turkisk yougurt som bas, valfria bär och gärna en banan som både mättar bra och för sötmans skull. Jag vill gärna ha i både socker och vaniljsocker, testa dig fram till den smak du vill ha.

    Kram britt

    SvaraRadera
  5. Hoho Terese:) Mums vad gott det där ser ut...Jag är också dålig på mellanmål och blir ashungrig....Ha det bäst stor kram Anne

    SvaraRadera
  6. Åh vad gott det såg ut... Detta ska absolut testas. Tack för att du delade med dig för du är inte ensam om att vara dålig på mellis tror vi alla behöver lite tips om vad man kan äta till mellanmål... Här blir det oftast en frukt, ibland fruktsallad eller bara en yoghurt i all sin enkelhet...Om vi ens kommer ihåg att äta mellis;)

    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera
  7. Åh , flera som fuskar (glömmer bort) mellanmålen..men eftersom jag älskar apelsiner så blir det ofta dom som räddar situationen för mig.Jag tärnar en apelsin (blodapelsin är absoluta favoriten),ringlar över honung, eller strör på lite socker,och hackade nötter.Klart! Hmm,vaniljkesella är kanske gott till...
    kram Kerstin

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset. Jga är urdålig på mellisar. Tyvärr.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  9. Mmm så gott det ser ut. Du är duktig på att få till det där lilla extra. Testade din paj i helgen och det blev en favorit hos oss alla så tack för receptet.
    Han ser allt bra söt ut din kisse bland dina plantor, svårt att bli arg på en sån goding ;).
    Ha en fortsatt bra helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Ser ju riktigt smarrigt ut, får testa sen när "gubbarna" kommer :)
    Mina barn äter oftast en macka och mjölk, eller så gör vi nån fruktsallad, och så här i sommartider är man inte hungrig på samma sätt, är väl för varmt. Blir mkt glass och vattenmelon :)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Tyvärr är jag nog lika dålig på att äta mellanmål som du är. Skulle gärna äta jordgubbar varenda dag, men jag brukar ha ett förråd med riskakor på jobbet för stunder då det krisar till sig ;-D

    SvaraRadera
  12. Vilken fin blogg du har, och för att inte tala om efterrätten med jordgubbar... måste testa.
    Tycker att din sida var så fin så jag länkar från mig...hoppas att det går bra.
    Mvh Birgitta

    SvaraRadera