tisdag 24 september 2013

Höstpiffat i vardagsrummet


Hej Hej!

Vad glad jag blir när det är så många som kikar in här trots att jag är så dålig på det själv just nu. Jag hoppas det blir ändring på det snart, när min ork är tillbaka. 

Idag blev det iaf lite ryck i kärringa och sommaren skulle ut. In kom svart och grått till det vita och mina nya kuddar kom fram. De murriga fällarna älskar jag och skulle kunna ha året om, men då blir det ju inte nytt någon gång. Men nu är de inne och det är visst fler än jag som älskar dem. 
Har bestämt oss att vi vill ha en stor rund matta under bordet också. Det blir en grafitgrå i lite lurv. 


 Kuddfodral från Pb Home, H&M, Åhlens










 Efter många turer hit och dit om hur jag vill ha min läshörna i vardagsrummet så gjorde jag  mig en idag. Jag ska köpa mig den svarta Storsele från ikea dit men nu vette sjutton om jag inte skippar det. Jag är ju en sån fryslort och det finns ju inte någon skönare fåtölj än denna ektorp med fotpall tycker jag. Den blev nu över här hemma och jag stortrivs ju redan. Nä, Storsele korgstol får stå kvar på det stora varuhuset ett tag till. Så som jag har längtat efter min egen hörna UTAN en TV i ansiktet. Vi har stort vardagsrum så det gick att lösa väldigt bra. 





Den randiga tvättkorgen från House Doctor fick bli min tidningsförvaring. Passade utmärkt där. 
Putsa spegeln måste jag visst också göra ser jag nu. 




Massor med ljuslyktor är också framplockade och tänds på kvällarna. Hösten är inte min årstid alls utan jag tittar ut och längtar verkligen efter de första snöflingorna nu. Jag vill ha jul NU!
Kalla mig tokig men jag längtar som en tok efter julen och att ta in julgranen. När jag rensade bland alla mina tidningar idag så hittade jag massor av jultidningar som numera ligger i den nya förvaringskorgen redo att läsas och inspireras för att planera en underbar jul. Det är faktiskt bara 67 dagar kvar till första advent. 

Tack till er alla igen för att ni kikar in hos mig
Hoppas vi ses snart igen

13 kommentarer:

  1. Jättefint!! :) ektorp är skönast! ;)

    Ha en fin dag!

    Kram verra

    SvaraRadera
  2. Den randiga tvättkorgen är jättefin. Passar mycket bra till tidningsförvaringen.

    SvaraRadera
  3. så fint.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Härligt att se ett nytt inlägg hos dig! Men sluta räkna dagarna till jul...jag njuter av varje frostfri morgon! Skulle visst bli ett slut på dem nu... :( /Susanne

    SvaraRadera
  5. Håller med! Julen är urmysig och så ombonat och varmt det såg ut hemma hus dig! Kul att du är tillbaka!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Åh, vad jag blev glad när jag såg att du är tillbaka. Har tittat in till dig varje dag. Hoppas nu att du fortsätter, med tanke på att det bara är 67 dagar kvar till advent. Jag vill se hur du pyntar i år. Jul är kul!

    Kramiz
    Mari

    SvaraRadera
  7. Hej o tack för kommentaren hos mig!
    Så fint o mysigt du gjort!
    Så snyggt med fällar, hade gärna haft ett gäng jag med!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  8. Hej där!
    Tack för din fina kommentar idag.
    Så fint du har gjort, är oxå sugen på de där kuddarna från på home. Sen ska vi i vinter, när mer ork infunnit sig, renovera vårt V-rum, så kanske ska jag vänta ändå... Men de är fina!!!
    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Makalöst fint det blev!!
    Själv har jag inte kommit så långt ännu, som Julen! ;)
    Här hemma tar vi just nu en dag i taget! Inte riktigt likt mig,
    men så fort 1 advent börjar närma sig då hoppas jag att allt
    lugnat ner sig här hemma! Och man kan börja frossa på allvar! :))

    Vad härligt att du är tillbaks!
    Kram Bettan

    SvaraRadera
  10. Men där är du ju din toka! Saknat dig här :)
    Gud vad mysigt och fiiint du gjort det, de kuddarna är ju supernajs och va härligt med en egen hörna att kura ihop sig i.

    Nu måste jag dra i mig lite kvällsmat här, ladda inför nattvak då mannen jobbar natt :(
    Stor kram och natti!

    SvaraRadera
  11. Såg på insta, såååå fint du har det! Kuddarna är pricken över i:et ;)

    Så söt katt! :)
    Silverfärgad.. precis som en av våra katter var. Men dom fick flytta hem till släktingar när det uppstod allergier :( Jag saknar att ha katt! Brukar kika in hos grannen som har många katter ;)

    Ha en härlig fredag!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Visste du att du är inte tokig...;)
    Jag har också börjat ta fram Jul tidningar....inte för att jag vill stressa fram tiden men att hämta inspiration i tid.
    I år ska vi börja pysslanintid för att hinna njuta av det....
    Fina bilder ! Fint har ni !
    Sov så sött nu !

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad fint du har - och vilken söt kisse!

    SvaraRadera