torsdag 26 april 2012

Korg & rostigt


Jag är förälskad av vissa saker i trädgården. Korgar, gärna slitna och lite trasiga som har stått ute i regn och rusk för att bli lite gråa. Eller armering som med åren blivit rostigt och brunrött. Till det ska det vara grönt , vitt och ljusrosa. Det är förälskelse det.

När trädgårdsbutiker rear saker som är lite defekta, som min korg som saknade ena handtaget, slår jag till direkt. Det är ju DET jag vill ha. Eller saker som blivit lite rostiga efter några år som uställningsvara. 






Mina armerings spaljeer har maken gjort till mig. Otroligt dyra om man ska köpa dessa färdiga och nu kan jag beställa de former och storlekar jag vill ha. 
Det känns lite som att jag har en gnutta Ernst i mig;)

Har ni också Ernst i er?

2 kommentarer:

  1. Oj vad avsi jag blev - det var en väldigt fin armerings spalje ( gillar armering!) Hur han din make gjort? Svetsat?

    Någon Ernst i mig vet i n17 om det finns, men många drömmar och ideer som aldrig kommer ut och blir av däremot.. tyävrr

    SvaraRadera
  2. Hahah känner igen mig allt. Jag gillar också rostigt o har en hel del i rabatten. Både rostiga plattor som kantstöd, taggtråd som ett hjärta som är rostigt. Nåt runt som har hört till en bil som jag planterat i som är rostigt. Det senaste är en axel på nå litet fordon som jag ska ha i rabatten på nåt sätt o ja den är också rostig :)

    Din spalje är sååå snygg.

    Kram Camilla

    SvaraRadera