tisdag 26 november 2013

Ni har lurat mig



Hur sjutton skulle jag kunna hålla mig när ni visar alla bilder på adventsstjärnorna? 
Nu är de uppe och först på gatan är väl också nåt. Tänk så många jag kommer att reta nu, riktigt roligt att de har något att prata om:))

Det tar tid med allt nu, inte lika med orken längre. Sen har jag blivit så höjdrädd. Det räcker att kliva upp på en stol så börjar benen skaka. Det kommer väl med åren sägs det.

I köksfönstren är det vita stora stjärnor samt min lilla samling av spiror. Zinkhusen har också fått komma in nu och de fina amaryllisarna fick maken på sin födelsedag. Jag gillar lösa amaryllis som bäst






Nu ska jag gå ut och leta reda på mina pappgranar som jag köpte förra året. Sen saknar jag även en stor julgran i zink. Vet inte varför det har blivit sån kaos bland alla saker ute i förrådet. Det enda jag minns är att det var maken som gick ut med alla julkartongerna förra året...... det kanske säger nåt;)

Snart ska jag börja planera julgodisbaket. Undrar just vad jag ska baka i år


4 kommentarer:

  1. Å så fint du gjort, jag ska hem och pynta genast!! Dina spiror ät så himla fina =)

    Nu ska jag stänga av datorn och cykla hem snabbt som blixten!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Du ska väl inte klättra högt upp just nu i alla fall! Tag det lugnt med höjderna! Vi hämtade ned alla julkartonger från vinden i helgen - de stod kvar precis där jag ställde dem förra året, haha! Men en ljusstake hade lagt av, så det blev till att handla en "ny på loppis". Kram från Susanne

    SvaraRadera
  3. Så fint! Här har julen också börja smyga sig på. Mysigt! :)

    Grattis till lill*n i magen. Underbar när mirakel sker! ♥
    Ha en fin kväll och sköt om dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Så fint med stjärnorna och så snygg hissgardin.
    önskar dig en trevlig dag .

    SvaraRadera