söndag 13 juli 2014

Barnrum är nog det absolut roligaste att inreda



Hej på er!

Vilka underbara dagar vi har nu. Veckan har vi spenderat på stranden, kanonbra väder. Nu kom det lite regn och ska så vara i någon dag för att sen återgå till kanonväder igen. Gräsmattan skriker verkligen efter vatten nu. 

I höst ska Sally få ett eget rum (Tyras lekrum). Det ska göras om helt och tjejerna får varsitt rum bredvid varandra. Jag blir helt sjuk av att googla på alla barnrum och drömma mig bort. Nu har jag turen (oturen säger maken) att båda rummen ska inredas på nytt då Tyra blivit så stor och behöver ett mognare rum med skrivbord mm. Sally kommer därför att ärva vissa saker och till vår glädje kommer de underbara bebissakerna leva vidare här hemma. 
Det kliar verkligen i fingrarna på mig och jag vet på ett ungefär hur jag vill ha det. Tyra ger bort mycket av sina saker till sin lillasyster MEN hennes Maileg kaniner ska hon ha kvar själv (till mammans glädje). Då får vi shoppa nya till Sally:)

Här nedan kommer lite inspiration som jag googlat fram...














Något som jag tycker är väldigt svårt att hitta är mattor. Jag vet ju vad jag vill ha men det verkar som att jag får tillverka den själv eller lägga ut flera tusen kronor (vilket jag inte gör). 
Sitter ni på bra tips så mottages de gärna. 

I´m in heaven



3 kommentarer:

  1. Hej förstår att du kan gå bananas!
    Japp de finns verkligen massa fint.
    Min tjej som blir 5 i oktober har nog fått sin mammas inredningsådra och temperament!
    Ja hon är ganska bestämd o hade vissa åsikter när vi i mars gjorde om hennes rum.
    Fast om mamma väljer ut 2 tapeter som jag gillar o hon sen får välja så är de väl jag som
    har vunnit hihi ;)

    Kram Camilla

    ps missa inte min utlottning på bloggen

    SvaraRadera
  2. söta bilder
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Jag är ute efter en fin florabild. På vilken sida har du hittat florabilden som du visar i inlägget ovan?
    mvh
    elisabeth

    SvaraRadera