tisdag 4 oktober 2011

Lite färg inne, jo det är sant

Hej!

Lovade ju att visa de nya höstblommorna idag. Inte ska jag väl lova om jag inte kan hålla det. Här kommer mina tre nya höstblommor...


Vinröd orkidé



Vit orkidé



orange/rost orkidé
(väldigt bra pris på ICA nu)


Just det, jag kör på lättskötta blommor i höst. Nu står dessa i blom tills julblommorna ska in...

...eller, någon jul i Sverige verkar vi inte få i år. Det ser ut som att vi varken får julmat, gran, stjärnor i fönstren, glögg, julklappar, pynt mm. Vi får fira när vi kommer hem lite senare. Men vad gör det, när vi får göra vår livs resa istället. Känner lite tråkigt över att inte få julpynta med alla Mailegnissar och fattigmanskulor.
Nu ska bara telefonen ringa och göra det sista klart!

10 kommentarer:

  1. Ja eller hur- vad tusan gör det, när man har bokat en drömresa;) Spännande....Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för det där sista telefonsamtalet!

    Jag har tre vita orkidéer i sovrumsfönstret som är ganska fula och jag borde egentligen slänga dem...
    men de blommar hela tiden, så jag har inte hjärta att göra mej av med dem ...än!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Orkideer är perfekta blommor som inte behöver någon skötsel alls knappt;) Jag kan förstå att det känns lite trist att inte få pynta till jul men skit i det, julen kommer ju varje år framöver! All lycka för att det ringer och ni får komma iväg:)))

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Så spännande att resan närmar sig :)

    SvaraRadera
  5. Så fina blommor ;)) Spännande med just denna resan!!!! all lycka till att ni kommer iväg ;))
    kram kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin den orange-bruna orkiden är! Kommer att klara sej bra när du är ute och reser!/Christina

    SvaraRadera
  7. Å så fin den vinröda orkidén var!

    Låter underbart att fira julen utomlands också. Verkligen något att se fram emot!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  8. vinröda orkideer har jag aldrig tidigare sett, de var ju jättefina..

    SvaraRadera
  9. Vad roligt för er att det snart är dax!
    Ja julen kan ni ta igen senare för det kommer fler och de kommer att bli desto roligare att fira.

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  10. Inte behöver man någon jul när det ni ska möta livets bästa, de finaste som finns...!

    SvaraRadera