fredag 28 december 2012

SIA fynd till nästa år



Jag hade inte tänkt åka ner på mellandagsrean i år men eftersom maken skulle ner och köpa skor så kunde jag inte annat än att följa med. Så nu skyller jag mina köp på honom;)

Det blev ju såklart några julsaker från SIA. Jag älskar SIA och tycker att deras saker är prisvärda och väldigt fina. Ganska egen design och speciella föremål. Dock är det lite för mycket pengar att lägga på julsaker som man bara har framme en månad om året så jag brukar passa på när det är REA. Då blir man även glad är man ska fram med dem ett år senare, lika förvånad varje år över det nya som man ibland har glömt bort att man köpt. 
I år blev det en ren, en gran och två glas spiror. 




 Renen fastnade jag för direkt och norpade sista i skyltfönstret. Maken däremot hade aldrig sett något fulare:) Jaja, han får väl blunda då;)
Jag älskar den höööööga renen med STORA glittriga horn. 





Den stora och tunga plåtgranen med plats för ett ljus norpade jag också i skyltfönstret. Så snygg (vilket maken höll med om här)

Sen blev det bandy på annandagen och storvinst för Bollnäs. Så kul med desto tråkigare för edsbyborna hihihi. Känsligt ämne det där här i Hälsingland kan jag lova:)


Jag skulle ju återkomma med recepten på snapsen som jag gjorde till julafton. 
Det blev två stycken - Gran & Lingon och julsnaps

Gran & Lingon
35cl vodka
1 grankvist
1dl lingon
Låt stå och dra några dagar. Sila och lägg i en ny grankvist.

Julsnaps
35cl vodka
1dm kanelstång
8 nejlikor
8 kardemummakärnor
1,5dm apelsinskal i strimla
2tsk socker
Skaka tills sockret har löst sig. Låt stå några dagar. Sila

De som provade gav julsnapsen överlägset mer poäng. Gran & lingon var ganska smaklös så ett tips är nog att ha i lite socker och en eller två kvistar gran till.

5 kommentarer:

  1. Renen är helt fantastisk, löööv it! Jag älskar oxå Sia, har en massa saker till granen, som jag tokigt nog köpte till fullpris haha. Vi skulle fira jul i vår stora härliga 4:a i 30-talsstil nära Avenyn i Gbg, så vacker lägenhet, och jag ville ha en riktig sagogran så jag gick loss fullständigt. Först en ädelgran för typ 500:- och sen pynt för minst det dubbla, lite galen var jag.

    Ha en underbar fredag vännen!!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Så kul att kunna fynda fina saker!
    Jag gillade båda två!

    God fortsättning!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Förlåt, men jag håller med mannen din ;) Men lite cool är renen allt ändå..

    Ha nu en fin fredag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med rea! Jag passar alltid på att köpa julsaker på rean till nästa jul :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Åh så härligt att du hittade lite fint på REAN!!!
    Jag fyndade en badrumsmatta och en gärsthanddduk från Gant till halva priset igår = I like it!!!!!
    Tycker renen var mycket stilig!!!!
    Hoppas du haft en fin jul!
    Jag har också gjor egen snaps, en med apelsin och stjärnanis och en med citron och vaniljstång!

    Ömslar dig nu ett riktigt Gott Nytt År!!!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera