fredag 24 januari 2014

Helg och ny sorts efterrätt


Å vad jag älskar fredagar. 
Numera är det ännu skönare med helger, när man får vara tillsammans hela familjen och hitta på något. Även en väldigt skön avlastning för mig, det här med vinterkläder är ingen höjdare. Svettig bara tanken på alla kläder som ska på. 
Imorse var det -23 grader här och det var isande (men maken skulle cykla till jobbet ändå han). Nu ligger vi på -20 ikväll, hoppas på mildare nu framöver. 

Ikväll ska vi mumsa på en ny sorts pannacotta. 
Ahlgrens bilar pannacotta




Vi är ganska dålig på att äta både efterrätt och fikabröd när vi är hemma själv. Men ibland så. 
Ska bli spännande hur denna smakar

Jag kokade (på svag värme) 3dl grädde och ca 50st ahlgrens bilar. Häll upp i ett glas och ställ kallt några timmar. Jag droppade några droppar grön karamellfärg i också. 

Här hemma blir det annars bara soffläge ikväll. Ska fortsätta på min spännande bok (är inne i en läsperiod nu igen) och det är bra då jag verkligen vilar då med. 
Vad händer hos er ikväll då?


6 kommentarer:

  1. Häftig efterrätt!
    Gillar pannacotta men ej bilar. Hmm på nå annat godis kanske...

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Låter som en lite halvläskig efterrätt. ;) Var det gott? /Susanne

    SvaraRadera
  3. pannacotta är bland den godaste efterrätten man kan äta....
    låter spännande...

    SvaraRadera
  4. Låter jätte gott! Älskar både bilar och pannacotta :)
    Ha en bra dag!
    Sanna

    SvaraRadera