lördag 23 oktober 2010

Ädel krans & Award


Solig Lördag och jag känner mig full av inspiration. Då är det bäst att passa på, frågan är bra vad man ska börja med.

Det fick bli en tur till skogen med pappa. Han vet vart det finns ädelgran att plocka. Jag tycker att ädelgranen är så mycket finare och mer vänlig mot huden än vanlig gran.

Det fick bli en dörrkrans samt lite till korgen bredvid dörren.











Jag använde bara vanligt tjockt natur snöre runt kransen. Enkelt och fint. Passar som höstkrans och även till julen.
Plockade några kottar i skogen som också fick följa med hem.

Det blev lite mer pyssel också, vet bara inte om jag vågar vara hemma när maken kommer från älgjakten. Visar er mer om det imorgon...




Har även fått en award av Vita huset 28 med motiveringen:

Min motivering är att ni är så händiga, duktiga och drivna tjejer som
har så fina och inspirerande bloggar. Ni lämnar alltid gulliga kommentarer
och råd till mig. Mina goa bloggvänninor :)

& en till från Madame Vit med motiveringen:

Din förmåga att "känna mig"

Tack goa ni båda två. Det värmer i hjärtat!

Då ska jag också skicka denna vidare och det blir då till...

Vita Verandan - För att jag bara ÄLSKAR din blogg

Madame Nyberg - För att du måste vara världens vänligaste människa

Vita Ranukler - Dina vackra foton får mig att må bra

Lantligt i stan - För att vi bor så nära och kan tipsa varandra om mycket


Kram på er i finvädret

6 kommentarer:

  1. Grattis till awarden!

    Så fin krans du bundit, mysigt med pyssel :)

    Ha en mysig helg!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  2. Men vännen!
    Va gulligt du är.
    Blev så rörd när jag läste att jag fick bita mig lite i läppen.
    Supersöta.
    KramKram
    (förresten, jag är inte så bra på det här med award, ska jag göra nåt nu?)
    KramKram

    SvaraRadera
  3. Härligt med en skogsprommenad och dessutom komma hem med lite pynt! Så ädelgran är något som växer fritt?..så lite jag vet..hihi..

    Ha en riktigt härlig lördagskväll!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  4. Grattis till awarden!
    Jättefin krans du gjort. Blev fint med ädelgran!
    Ha en fin fortsättning på helgen.Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vilken fin krans du har gjort.
    Grattis till awarden, den är du värd! =)

    Ha de bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden, vad roligt!
    Din krans ser jättefin o lummig ut....
    Ha en skööön söndag!

    Kram Therese

    SvaraRadera