söndag 16 januari 2011

Kungsängslilja


Hej!

Nu tänkte jag visa er vad jag köpte mer igår på Mobackes. Det är min favorit lökväxt och heter Kungsängslilja. Denna trivs utmärkt att boa under glasklockan och det här är vårkänslor för mig.








Så här ser den ut när den blommar. Min kommer att få både lila och vita blommor snart.

Ikväll börjar solsidan igen och jag tror 99% av Sveriges befolkning kommer att sitta bänkade framför TVn, ikväll får alla barn lägga sig extra tidigt.

Men först ska jag hinna dona på lite uppe i det lilla rummet som är tänkt till vår nästa familjemedlem. Vi har mycket kvar att göra där innan jag är nöjd.

20 kommentarer:

  1. En sån ska jag köpa så fort jag hittar, dom är otroligt skira och vackra. Blir solsidan här också, har inte följt det förut.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Japp, här blir det solsidan iaf :) Vad spännande med en till familjemedlem :) Grattis! Trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Åh så fint.Ha en fin söndags kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Så fint!

    Gubben ska sälja dessa sorts lampor snart.
    Men man får sätta dit sladd och koppling själv, men det går att köpa till från gubben.:-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Vad fint!! :)

    Ha en trevlig kväll!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Här blir det också Solsidan.Vilken söt blomma .Ha en skön kväll och en go start på den nya .Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Åh va härliga bilder! Fint att ha dom under glaskupan! Superfint!
    Här blir det också solsidan! :) Det finns ju inget bättre, skrattar så man nästan kiknar!

    Hoppas du har en skön söndagkväll!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vad fint det var med lökväxten under glaskupan. Ska också bänka mig vid Solsidan! Lycka till med rummet, blir säkert superfint!

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Heej.. Vad fint med lite lökar och vackert pyntat också:)
    Jag måste också köpa lite nya fräscha blommor, vardagslyx:)
    Ha en underbar vecka..
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  10. Solsidan är ett måste, men själv är jag på jobbet så det får bli på tv4play senare när jag kommer hem ;) Kan ju inte missa det!
    Vad roligt med tillskott! STORT grattis!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  11. Mmm..kungsängliljorna är underbara!!!!

    Låter som ett ljuvligt ställe där man kan plocka sina tulpaner själv...

    Oj, en liten på väg??

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  12. Vad fint du hade arrangerat med blomman där. Är det liten pågång, underbart isf!! Nyansen på soffan hittade jag i en inredningstidning för ett par år sedan ska se om jag kan rota fram burken så ska jag återkomma med färgnummer!!
    Ha en skön kväll!! Solsidan var lika suveränt bra som vanligt :)).
    Ha det så gott!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  13. Varför är inte Solsidan 1 timme långt, grrr.

    Hoppas allt är bra med dig.

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera
  14. Hej Vännen!
    Vad fint du har gjort! Visst är liljan vacker:) Det är så härligt med blommor.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  15. Ja sådana skönheter pryder min trädgård här hemma. Dom är verkligen sååå vackra!

    Hoppas du får en mysig kväll.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  16. Min son fick inte lägga sig tidigare. Dock var jag noggrann med att starta nattningen i god tid. Så att jag inte skulle bli störd under tid för Solsidan :-)

    SvaraRadera
  17. En sån vill jag oxå ha, gud så fin!
    Visst var Solsidan världsklass igår, älskart!

    Kramis

    SvaraRadera
  18. Mmmm,härligt att kunna se den växa,ett vårtecken..se är ju så fina... Den där choklad desserten ska jag nog prova på.... lät super god... få se om jag kan hålla mig så länge som till helgen...
    Ha en skön måndag,/kram Therese

    SvaraRadera
  19. Ååå, älskar Kungsängslilja! Den och pärlhyacint hör nog till favoriterna tror jag.

    Såg också Solsidan igår. Och visst höll den samma klass som förra säsongen om inte bättre...

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  20. Nu vill jag också köpa hem vårblommor, va mysigt det såg ut!

    SvaraRadera