fredag 26 augusti 2011

Shopping på stora varuhuset



Hej!


Idag var det ett nödvändigt ont att åka på Ikea. Jag hade verkligen inte lust men man måste passa på när båda är ledig. Jag tillhör nog dem som har tröttnat på det stora varuhuset (trots att vi har 10 mil dit). Ok, ibland kan det vara kul att åka och shoppa där.

Idag var det en massa praktisk förvaring på inköpslistan. Tror ni att vi kom hem med BARA praktisk förvaring?

En ny vit soffklädsel blev det då vi har dragit sönder en av de gamla.

En till hylla som vi trivs så bra med. Perfekt under snedtaken på övervåningen.

Flera korgar i den härliga grå tonen. Ser verkligen gamla och slita ut.

Muffinsformar....


....eftersom jag köpte muffinsplåten

Små rosa servetter är ett måste vid varje besök.

Nya kuddar var nödvändigt. Inatt sussar vi sött!

Detta set kunde jag inte motstå. Så gulligt. En massa fina mjukisbakelser, grönsaker, frukter mm har de fått. Annars brukar det vara ganska dyrt med liknande saker.


 
Ja, det var väl en del av det som vi kom hem med. Nu är jag helt slut och toktrött. Ikväll blir det inte många knop gjorda. Kassarna har jag inte ens packat upp utan det får jag bita i under morgondagen. Fredagkväll och bara mysa står på schemat. En bra bok ska jag plocka fram och bara njuta av.

Hur ska ni spendera Fredagskvällen?



11 kommentarer:

  1. Skulle oxå behöva åka till det stora varuhuset!
    Vilka bra grejer du fick med dig hem!

    Trevlig helg!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Nog blir man trött av att shoppa;) Fina grejer du har fått tag på!

    Ha en riktigt skön kväll nu!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Så är det väl alltid? Man åker dit med en detaljerad inköpslista och kommer hem med en massa andra "braatthagrejer"?

    Fredagen spenderar vi traditionellt: en öl på servicehuset med fina vänner efter jobbet- de stänger 17.00 så då går var och en ofta till sitt (det händer att vi fortsätter tillsammans, en grill på "berget", eller middag hos någon). Idag köpte maken och jag varsin middagstallrik, bestående av olika iranska rätter, på den lokala delin. Dottern och hennes vän fick kycklingspett inköpta på Sushibarnen. Ett glas rött till maten och nu ska jag strax ta en powernap på en halvtimme innan jag dyker ner i soffan...kanske finns det något bra att se på TV:n, Trädgårdsfredag kanske?

    Ha det fint, Teres!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Visst kan det vara roligt att gå på IKEA ibland men oftast känner jag som du, ett ont måste ;). Fina saker du fick med dig hem.
    Fredagsmys här hemma består av film, hemmagjord pizza och ett glas vin.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Fina fynd....hur då "dragit" sönder? jag ska försöka åka dit och handla lite på söndag tror jag, både åt mig själv och till jobbet ;))
    Ha en skön helg
    kram susanne

    SvaraRadera
  6. Hej ja ibland känner man inte för o handla fast man behöver. Vi har 3,5 mil till de stora varuhuset så de är ju gjort på en killevipp o åka dit iaf.

    Va mycket bra du handlade :)

    Kram Camilla
    som har målat lite, ätit kebab o umgåtts med lite släkt i kväll

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint du hittat! Bra jobbat;) är inte heller något stort fan av de stora varuhuset;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Verkar som om det blev en lyckad shoppingtur.

    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera
  9. Hej Teres!
    Vad mycket fint du fick med dig hem från IKEA:)

    Ikväll har jag passat på att måla vidare på vår fasad, sen när det blev för mörkt gick jag in o tog ett glas vitt med sambon framför "Trädgårdsfredag" på SVT:)

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Tror aldrig jag varit på Ikea utan att handla nånting... Skulle behöva åka dit och köpa värmeljus, men problemet är ju att man inte vet om det slutar där:o

    Trevlig helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Hösten fick inte flytta in hos oss, inte riktigt än i alla fall! :) tycker det är mysigt med höst, speciellt när det är regnigt och ruggigt ute! Då kan man sitta inne och kura med gott samvete! :)

    Jag har faktiskt också tröttnat lite på det stora varuhuset, stort sortiment men lite variation! Fast en och annan godbit från nya katalogen ska inhandlas! :)

    Kram kram

    SvaraRadera