söndag 12 februari 2012

Uteköks planering i -10 grader

Jag vet att det kanske låter knasigt att planera i trädgården nu, men jag har lärt mig att man måste smaka på ideérna länge då de hela tiden ändras. Då är det bra att man inte förhastar sig.

Nu har jag suttit med uteköket några dagar och blir inte alls klokare då det är svårt att vara ute och mäta nu i snön. Jag vet ju hur jag vill ha köket men frågan är hur det får plats samt hur bra de olika alternativen är. Det måste innehålla några viktiga delar och sen ska allt stämma in också. Vad jag nu vet är att det ska finnas:
* plats för Muurikkan
* rejäla hyllpan under
* träbänkskiva
* Helst i vinkel

Här följer några utekök som har några inspirerande detaljer...



Detta är sjukt snyggt. Fint med betongskiva, men jag tror mer på oljat trä ute faktiskt.
Har ni erfarenhet av betong och trä ute i tex kök?



Praktiskt.



Snyggt med betongblock som man sedan har murat och målat vita.



Underbart!



Plats för Muurikkan (stekfat) är ett måste, vi har dock inte lika stort som Morberg.


Vi ska inte ha ett maffigt och jätte avancerat utekök utan ett enkelt och framförallt praktiskt.

Har ni ett utekök får ni gärna berätta. Det är roligt att se hur olika/lika vi tänker. Sen är det bra om vi kan tipsa varandra om bra och dåliga saker.


Tack snälla för de fina orden om grinden i trappan. Jag ska hälsa pappa det, då blir han nog glad.




3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken ursnygg trappgrind din pappa har gjort! Super snygga utekök, dock har jag inget så kan inte ge några tips.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. vad trevligt med utekök. Det skulle jag med vilja ha när jag flyttar till hus :)

    SvaraRadera
  3. Häftigt!!!
    Har alltid velat ha ett utekök men man kan ju drömma.....
    Ha en fortsatt mysig Måndag Kväll....
    Kram Lotta

    SvaraRadera