fredag 15 februari 2013

När du får oväntat besök



Äntligen Fredag!

Åhh, vad jag älskar fredagar.
 En hel helg framför oss och vi bara njuta och mysa

Nu ekar det tomt i kakfrysen här hemma. Alltid välfyllt MEN det är nu faktiskt tomt. 
Jag har inte haft baksug på några veckor sen så har jag inte haft tid heller. Så när vi fick oväntat besök häromdagen fick jag improvisera. 
Det går så lätt och snabbt med muffins eller kladdkaka, men så tråkigt tycker jag. Provade istället en liten variant på muffins som gick lika fort att göra





Choklad & Cheesecake muffins
12st stora muffins

Chokladsmet
200g choklad - gärna lite mörkare
250g smör
Smält ihop i en kastrull
4 ägg
1½ dl strösocker
½ dl muscovadosocker
Vispa poröst
2 dl mjöl
½ tsk bakpulver
½ dl kakao
Blanda nu allt detta och häll i formarna (i en muffinsform). 

Cheesecakesmet
200g philadelphiaost
1 dl florsocker
2 ägg
Blanda detta väl och fördela ovanpå chokladsmeten i formarna. Rör runt i varje form med en gaffel för att få lite virvlar. 

Ställ plåten mitt i ugnen 175 grader i ca 20 minuter. 
Servera med färska frukter eller bär och gärna en klick grädde eller glass

Snabbt, gott och en annorlunda muffins

7 kommentarer:

  1. Mums, de ser verkligen goda ut!
    Så duktig du är på att baka.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jisses så gott det där ser ut!! Snälla, kan inte du komma hit och baka lite, jag jitter inte, är så jäkla seg. Har tom beställt färdigtårtor till släktkalaset på söndag och imorgon på barnkalaset blir det köpeglass med köpetillbehör.. Jaja, ska skärpa mig till nästa år ;D

    Kram och ha en mysig fredag!
    Catta

    SvaraRadera
  3. Det såg ju himla gott ut, ska jag testa ;))
    Ha en trevlig helg
    kram susanne

    SvaraRadera
  4. Så fina de var! Och det lät ju alldeles gudomligt! Sparar det så jag kan testa.
    Ha en underbar helg söta du

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tittar in och säger hej !!!!

    Mums, de ser underbara ut !!!!

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  6. Å så gott det ser ut!
    Jag är sämst på att baka, jag tar mig helt enkelt inte tid till det;) Däremot är jag väldigt bra på att äta bakverk;)

    Ha det fint!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  7. Oj så gott detta lät!
    Måste provas! =)

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera