fredag 22 februari 2013

Önskan om att få vara man



Jodå, ni läste helt rätt. 
Idag är en sån dag som jag verkligen önskar att jag kunde byta och få vara man. Ni kvinnor vet ju PRECIS vad jag pratar om, den där veckan man önskar man kunde krypa ur skinnet och få slippa smärtan. 
Just precis, jag förstod väl att ni skulle hålla med mig nu. 

När man inte har sovit mer än en timme under natten, knappt fått i sig något i magen och har en glad och pigg 2½ åring här hemma själv. 
DÅ får man unna sig detta när den lilla intar middagsluren ute i vagnen och jag under en värmefilt i soffan. 


Livet är hårt ibland men det är tur att man vet att det ger med sig.....tillslut. För jag tänker då sitta här några timmar nu och titta på alvedonpaketet och hoppas att det gör underverk (inget som hjälper för mig). Knapra tabletter mot smärtan har jag slutat med, det hjälper ingenting och är därför onödigt tycker jag. 

Nu ska jag avsluta med att hylla den människa som uppfann
Vetevärmaren


7 kommentarer:

  1. Dun stackare :(, mannen din får skämma bort dig rejält när han kommer hem, fotmassage och hela paketet =)) Ja, unna dig en massa goa grejer, det är du värd!
    Fy för smärta, vet hur det känns, endometriosen jag har är som en enda evighet av smärta..skit..

    Stor fredagskram på dig!
    Catta

    Ps. Jag ska låta en Göteborgsvind dra över hos er och ta med sig snön ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det där känner jag verkligen igen! Och vilket humör jag får sen, uscha! Men för mig ör det värst första, kanske andra dagen, men sen är det som "vanligt" igen. Men vilket skit det är, betala (bokstavligen) för nått man inte ens bett om.

    Mys med filt och gosaker du, det är du värd:)

    Trevlig helg, kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej hej!

    Vet precis hur det är!
    För mig är nästan dagarna innan värst, sur och arg som ett bi, vet varför men kan inget göra åt det!
    Jaja som tur är så går det över och om jag tänker efter så är det nog värre för min sambo;)

    Hoppas det går över snabbt för dig så att du kan njuta v helgen!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Ja vetevärmaren är guld värd just den där veckan. Jag fick en ny i julklapp för min gamla var utsliten.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vetevärmre är det bästa.
    Ha en fin helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. hua! Du förtjänade lätt två semlor om du frågar mig!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Ha ha! Precis!!! Själv har jag klarat mig lindrigt undan smärta, men desto mer humörsvängningar kan förekomma! Ja dom kommer lindrigt undan dem där männen, men se när dem är förskylda då är dem nästan dö!!! Det slipper i alla fall vi! Ha ha! ;)

    Mumsa på vännen! Hoppas det snabbt går över nu...;)

    Kram Bettan

    SvaraRadera