onsdag 29 juni 2011

Tacksamma smultron

Hej!

Nu verkar det som att värmen har kommit tillbaka. Väldigt efterlängtat.

Hemma hos oss samsas Smultronplantorna med Mårbackapellisarna ute på altanen. Självklart så är de planterade i vackra lerkrukor som har fått stå ute i flera år. Nu har de en gammal känsla som gör dem ännu finare.




Det är väldigt tacksamt att odla smultron. De ger mängder av bär och barnen älskar dem. Här hemma är det brorsbarnen som mumsar i sig dem. Har jag tur så hinner jag få några i filen.


10 kommentarer:

  1. Samma här, har smultron i kruka och i rabatten...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. åhh jag älskar smultron men har aldrig vågat mig på att odla dem- hmm det kanske man skulle;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. det är skoj med smultronplantor eftersom dom är så snälla mot svartafingrar=)))) har köpt vita på prov i år med. KRAM

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med smultron i kruka! Det vill jag också ha :-). Här finns de i landet, men extra mysigt att norpa en vid bordet.

    Kram, Anette

    SvaraRadera
  5. God kväll !!!

    Härligt med smultronen...mums.
    Nått som vi fpr satsa på !

    Vad gott med det på förra inlägget!
    Sov Gott och ha en fin Dag imorgon !!!!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Ha en fortsatt fin sommar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Smultron är smarrigt. Mitt förra inlägg handlade också om smultron.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Bra att du påminner. Nu ska jag gå och se om vi har några smultron som är klara :)
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Smultron är = med sommar..:) som vanligt underbara bilder i din fina blogg!!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  10. Smultron är ju så gott!! Och Mårbackapelargoner är verkligen en favoritblomma. Ha det bra i sommarvärmen. Kram Sonja.

    SvaraRadera