torsdag 26 augusti 2010

Äppel tider

Hej svejs!


Idag kom min efterlängtade pippi cardigan med posten från IN MY HOUSE. Superläcker och perfekt i storleken. Detta kommer att bli en favorit i höst



Något mer som är en favorit nu är alla äpplen. Jag längtar tills våra glasäpplen är färdiga så jag får göra massor med äppelmos och frysa in. Det måste räcka hela vintern och sommaren så det gäller att ladda upp.

Under tiden får jag nöja mig med att titta på mina äppel bilder i köket












Bilderna ropade jag in på Tradera för några kronor



Som ni kanske ser så har det smugit in lite glasburkar med värmeljus och kronljus på kökshyllan. Det är bekvämt att ha dem nära tillhands eftersom jag tänder massor med ljus varje kväll. Måste nog bli en tripp till "det stora varuhuset" och fylla på lagret snart


Tack snälla ni för era gulliga kommentarer om mina fina Mårbackor. Hoppas mina tips till er som frågade efter dem, lyckas även för er. Det är både billigt att övervintra pelargonerna samt att de blir större för varje år som går och knopparna blir gigantiska jämfört med de som man köper nya


8 kommentarer:

  1. Hej Vännen
    Ja det är jättetråkigt men det är bara att bita ihop :O)
    Vad fint du har det på dina hyllor
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej o tack för tipsen om pellisarna.
    Va fint du har på dina hyllor, visst är de en kotavla jag ser ;)
    Ja visst vill man ha ljusen nära till hands, har också mina värmeljus i en glasburk o de andra ligger i ett fack i min egendesignade hylla jag har på köksbänken. Vilket fynd du gjorde på tradera. Tycker oftast typ florabilder blir sååå dyra. Ska kolla efter fruktbilder istället, hihi
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Härliga äppelbilder att njuta av i väntan på de riktiga :)

    SvaraRadera
  4. Med den äppelinspirationen så nära till hands förstår jag om man blir sugen på att hitta på något äppligt :-) Nu har även jag insett att det börjar bli dags att tända lite levande ljus!

    SvaraRadera
  5. Glasäpplen har jag endast ätit någon gång. Vill minnas att de är supergoda.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tusen tack för tipsen om min orkide.
    Hoppas att jag inte tar död på den ;)
    Fint du har det på hyllorna. Och vilken härlig tapet!!

    Ha en bra fredag & helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg du har med massor av inspiration!
    Funderar över din fondtapet som syns på bilderna... vad är det för märke på den? Är tapetsugen.

    Theresia

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Vilka underbara bilder du har på äpplena!
    Äpplen är verkligen vackra alla årstider.....Trevlig helg! Kramis Therese

    SvaraRadera