lördag 21 augusti 2010

Kökshanddukar



God lördagsmorgon på er!


Vaknade tidigt idag och ska börja göra lite höstmys även i vardagsrummet i helgen.

Blev så glad igår när jag hittade tyg till kuddarna som jag ska sy. Det blir ett annorlunda färgtema där i år. Hade gärna kunnat ha lika som i köket....

minns ni....


Brun, beige & oblekt linne
kan ni se i tidigare inlägg


Men det blir annat i vardagsrummet.
Visar snart men ni kan ju gissa på så får vi se om någon prickar in rätt



Under tiden kan jag visa er mina nya kökshanddukar













Den beiga är från Bloomingville och köpt hos Madame Nyberg
De två gamla mjölsäckarna är köpta här i stan



Nu ska jag ta fram symaskinen och börja lite smått. Det brukar låta så men vips så är det klart på nolltid ändå när symaskinen ändå står framme.

Har en underbar syhörna uppe i sovrummet där jag brukar sitta, men jag ska låta maken sova en stund till. Syhörnan ska jag visa er en annan gång

7 kommentarer:

  1. Den blev god :-)) För god nästan...undrar om sambon hinner vara med i svängarna.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till med sömnaden i dag!
    Härliga kökshanddukar.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Skulle oxå behöva lite nya kökshanddukar, mina är något schletna nu.

    Låter som att du har sköna idéer till sovrummet, ska bli kul att se sen när du har fått till det. Som du sa med hyllan har jag oxå tänkt mig.

    Kram Catta

    SvaraRadera
  4. Vilka fina kökshanddukar , gillade särskilt dom som ser ut som gamla mjölsäckar !! Ha en skön helg ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  5. Så fina kökshanddukar, passar bra med färgerna du valt i höst, vinter...
    Hoppas sömnaden gick bra.
    Ha en skön söndag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vad kul att hitta hit och sååå fint du har det hemma.
    Kram A-K

    SvaraRadera
  7. Vad pysslig du är, önskar att jag tog mig tid att vara lite pyssligare. Man kan ju sy så härliga kuddar av ditt och datt bara man tar sig tiden!! Just nu är jag inne i en fas då jag köper härliga gamla örngott stoppar i en kudde så är det klart :)) Härliga kökshandukar!!
    Ha det gott!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera