söndag 8 augusti 2010

Gammalt från Jämtland

Svärisarna kom hem från vår gård i Jämtland igår och hon hade plockat med sig lite smått och gott till mig











Denna underbara handgjorda räfsa fick jag. Har alltid velat ha en vit sådan i sovrummet men jag har nog inte mage att måla denna utan den får nog förbli träfärgad och så får jag leta en till som jag kan måla. Vad tror ni om det?


De fick även med sig en massa glasburkar med glaslock och beslag samt några gamla flaskor. Jag tackar och tar emot, man kan aldrig få för mycket av dem



Va gulliga ni är mot vårt lilla hjärtegryn.


Kissemissen hälsar och tackar för dom fina orden



Sen måste jag berätta att jag vann den fina skålen med bultande hjärta från Vita drömmar och choklad genom Fyra årstider - mitt liv på landet





Jag blev sååå GLAD och längtar till den kommer med posten

4 kommentarer:

  1. Underbar!!!! Min fattas det massa taggar på, och jag tycker att det vore helgerån att måla den vit. Den är så fin som den är...
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också räfsan är jättefin som den är! Som loppisfyndet vi gjorde i dag (kommer i ett senare inlägg), det var en självklarhet att vi skulle måla det vitt. Väl hemma tyckte vi det gjorde sig jättebra som det var. :)

    Vilken tur du har som vann den fina skålen!!! :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till den fina vinsten! Jag älskar denna serien. Vilken härlig gammal räfsa du har fått.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. Hej såg att du hade vunnit den, ett supergrattis till dig, va roligt.

    Åh vilken fin gammal räfsa du fått, snällt av henne.
    Ha en skön vecka
    Kram Camilla

    SvaraRadera