lördag 28 augusti 2010

Lime


God morgon sovmorgon


Varför sover man inte när man får sova?

Det är nog en fråga som jag aldrig kommer att få svar på...






Mannen frågar jämt varför jag köper lime frukter när jag handlar eftersom han tycker att jag ofta får slänga dem.

Prydnad finns det ett ord som heter, men vi kan också ta det som inredningsdetalj, garnering mm mm.

Jag tycker att det är jättefint att få en färgklick i köket ibland och då passar lime utmärkt, ofta tillsammans med citroner. Men citronerna blir oftast uppätna fort.

Köper inte ni några saker som ni oftast bara använder som en liten färgklick?


Nu är sängen klar så senare kommer det bilder på den

11 kommentarer:

  1. Vad snyggt det är med en färgklick i köket .Eller var det blir man ställer det.Jo det blir lime och citroner.Så hälsa mannen att du är inte ensam om att köpa det....hihi.Ha en skön dag kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Jag köper oftast ett par extra citroner el lime som får ligga framme. Citron och lime är förresten jättegott att ha i vattenglaset med lite is.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med - när man verkligen har möjlighet att sussa gott - då är man klarvaken :-)

    Jag börjar få många färgklickar nu - är så mysigt till hösten.

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Visst kan man ha lime och citroner som prydnader. Något som jag inte använt mig av ännu. Men vem vet?! Man kanske skulle börja göra det!!

    Ha en bra dag!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Vist är det vackert med Lime och citroner också! Jag gillar verkligen dina tavlor med ord går det att beställa med valfri text? Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag köper massor av sådant som bara är till pynt..så du kan hälsa maken att vi är fler...
    Ha en skön söndag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Här köps det också mycket lime till dekoration men ibland när man minst anar det behövs de i matlagningen. Det är gott att göra en sås med yoghurt, vitlök och lime till grillat. Det funkar även då den har torkat lite om man är lite stark.

    Trevlig fortsatt helg
    kram Mia

    SvaraRadera
  8. Håller med dig, lime är bra som inredning =) Piggar upp med sin glada nyans hihi.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  9. Tack ska du ha! Det är verkligen jättekul - jag är så glad! Sov gott.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Visst är det fint med lime som dekoration, vi äter faktiskt oftast upp dom eftersom det är gott i både mat o dryck.....Hoppas att du får en bra dag! Söndagskramar Therese

    SvaraRadera
  11. Lime är vi (eller rättare sagt maken som är kock) storförbrukare av. Han använder i princip aldrig citron uyan det är lime som gäller. Prova! Kram / Susanne

    SvaraRadera