måndag 2 augusti 2010

Sockerkaka x 2

Hej på er

Ni måste väl hålla med om att man inte kan få nog av gotti gott saker
Idag gjorde jag två sockerkakor då jag inte kunde välja vilken jag var sugen på

Farmors pepparkaka

Fatet kommer från SIA och blomman är vår klematis "Hagley Hybrid" i gameldags rosa

Fat från loppis och dahlia blommor i rosa

Choklad sockerkaka a la kladd

Mmm, jag älskar verkligen att baka. Tänk om man skulle ha ett litet bageri som cateringföretag. Baka och äta bullar och kakor på beställning.

Men de flesta vill ju ha till speciella högtider och då blir det jobb alla såna dagar. Nää, jag ångrar mig. Det räcker gott och väl med att jag bakar till halva släkten redan.

7 kommentarer:

  1. hejsan.
    Kikar in hos dig och önskar dig en fortsatt skön måndag.
    Jättefina och trevliga kakor du bakat, nu blev jag sugen på att baka själv fniss =)
    ha det så bra
    kramelikram erica

    SvaraRadera
  2. Hej !!!

    Håller med dej, det är väl roligt att baka..
    Ser mums ut det där!!

    Ha det gott, kram Camilla.

    SvaraRadera
  3. Åh dom ser underbara ut båda sockerkakorna, hade behövt dom här. Frysen är tom och en hel arme med mina barn och deras kompisar. Ha en underbar dag.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  4. Vilka smaskiga sockerkakor du bakat! Dom ser verligen inbjudande ut med vacker garnering. Passar på att gratulera till adoptionen, så roligt! Muminhuset ser så fint ut med den nya dörren. Har minsann passerat det härom dagen, då dottern har en kompis längre bort på gatan. Ha det bra!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Tack för titten hos dig! Å stort grattis till adoptionen. Förstår om det finns mycket att drömma sig bort till.

    Å skulle du ha cafe och loppis skulle jag utan tvekan dyka upp för en bit ostkaka och säkert också lyckas få med mig något fint hem.

    Dörren var jättefin. Just nu grubblar jag själv vädigt på färg till min dörr i farfarsstuga. Men jag tror jag bestämt mig nu återstår "bara" målningen.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  6. Vad fint du dekorerar dina kakor!
    Kul det där med cateringidén, skulle säkert kunna löna sig. Mycket jobb - men det är det ju alltid med något "eget"...

    SvaraRadera
  7. Vad de har det bra dina släktingar som har ngn som bakar åt dem :-)

    SvaraRadera