söndag 6 mars 2011

Köksvåg i pastell



Hej!

Nu kunde jag inte hålla mig längre utan det fick komma fram lite vår i köket. Den turkosa köksvågen fick göra porslinet sällskap på hyllorna. Den går i samma toner som Rice kannan och små skålarna. Vitt och turkost är verkligen vårigt för mig.







Vågen köpte jag på Rusta för flera år sedan.



Jag smyger fram lite vår varje dag nu så det ska ta lite tid. Jag vet att det kan komma snö när som helst igen men efter så många soliga dagar och takdropp kan jag inte låta bli. Det har verkligen varit vår i luften länge nu.

Jag hoppas få en dag i en mysig stol mot väggen och sola näsan lite till veckan. Bara det inte blåser kan jag mer än gärna vara ute, men blåsten tycker jag inte om.


Igår fick vi en liten bäbis i släkten, ett kusin barn barn. Säger man verkligen så? Det blev iaf en liten kille och det är så roligt att det börjar komma lite småbarn i släkten nu igen. Det var länge sen sist tycker jag.

19 kommentarer:

  1. Jag lovar att fotografera tårtan hur mycket som helst :) Va fint det blev med det turkosa och det vita. Väldigt snyggt porslin också :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Så fint och vårligt på din hylla. Kul att få småttingar i släkten:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej va fint de blev, gillar verkligen färgen turkost!
    Va kul att du vill va med i min utlottning:)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det blev med turkost och vitt.Massor av fina saker har du.....Önskar dej en skön kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. så fin våg och så fint du har det på kökshyllan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga färger du plockar fram!

    Ha en fin kväll!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Vilken fin våg, härlig färg! Ja, ibland kan man göra riktiga fynd på Rusta. Vad roligt med lite tillskott i släkten, härligt med en liten bebis att få gosa med ibland!

    Ha en skön kväll!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  8. Vad härligt vårigt det blev! Tycker mycket om det turkosa - vågen var helt underbar. Skymtar en urläcker tapet oxå!
    Må så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Åh så fin. Jag skulle också vilja ha en såndär våg! Och vilken härlig vårig färg! =)

    Ha en mysig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Så fin våg! Turkost och vitt är verkligen vår. Superfint på dina hyllor.

    Ha det så fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Jädrans vad fint på hyllorna. Vågen är så tjusig. Rusta har sina ljusa sidor helt klart.
    Ha en skön kväll
    AC

    SvaraRadera
  12. Det är ju bara att ösa på med vår inomhus så fort man känner för det, det tycker jag inte att man måste vänta med :-) Kanske vädret också låter sig inspireras?!

    SvaraRadera
  13. Nu vill man gärna hjälpa våren på traven på alla tänkbara sätt!
    Grattis till nykomlingen i släktet :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Vilken läcker färg på vågen.
    Ljuvlig hylla du har.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  15. Åh vilken härlig turkos färg, verkligen vårig. Så fint du har det.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  16. hejsan
    verkligen vårfräscht och fint...
    de där vågarna är skitsnygga tycker jag
    kram lolla

    SvaraRadera
  17. Härligt med turkost! Verkligen en av mina favvisfärger, ändå har jag bara en kökslampa i den färgen just nu, men mer ska det nog bli. Köksvågen är hur fin som helst :)
    Mysigt med bebis, hoppas du får snusa lite på den lille, luktar ju ljuvligt!

    Ha en fin dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  18. åå vilken läcker färg på köksvågen, nu vill man ha pastellfärger

    SvaraRadera