tisdag 8 mars 2011

Tårtpapper runt blommorna



Hej!


The sun is shining men det blåser storm ute. Jag som had elängtat efter att sitta ute och läsa en tidning och äta en semla. Tänk vad det droppar från taket nu. Härligt!

Istället ägnas dagen till att pyssla lite och så frön. Jag använder ofta tårtpapper runt mina blommor för att få lite mer och pyssligt. Sen så slipper man se kanten av innekrukan.







Min "hjärtan på tråd" fick sig ett hjärta att klättra på. Det blir lätt trassel om den hänger fritt. Jag har trasslat upp dem allt för många gånger och det är inte lätt.

19 kommentarer:

  1. Väldigt fint hjärta!

    Angående cykel så har jag kikat mycket på Sjösala, Crescent och Monark. För egentligen vill jag ju ha en kritvit cykel.

    Just Sjösala tycker jag är väldigt snygg, men jag är tveksam till kvaliteten. Jag tror att den extra peng man lägger på en Skeppshult får man igen genom att de håller sig fina i 20-30 år. Och då är det ju en rätt billig cykel. Svärmor har en som är 18 år och den ser väldigt bra ut.

    SvaraRadera
  2. Mycket vackert med tårtpapper. Även Systrarna använder papper för att få det lite pyssligare men vi använder oss av gamla notpapper;)

    Önskar dig en ljuvlig dag trots storm ute.

    SvaraRadera
  3. Bra ide´med tårtpapperet, innerkrukan har man ju knappast behov av att se..
    Måste kika in på din blogg, nåt nytt recept kanske...??
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Visst blir det lite extra med tårtpapper!
    Jättesött!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  5. Ååååå vad fint du har gjort.Bara så himla gulligt.Önskar dej en skön kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Tårtpapper kan man ha till mycket! Gulligt

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen sött ut:)
    Det har blåst en del här också idag men jag har ändå suttit ute och njutit i solen - härligt!
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  8. Blir lite extra med tårtpapper. snyggt.
    Ha en bra dag.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Så fin din blomma blev, tårtpapper är fint jag måste nog köpa hem lite.
    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  10. Snyggt!
    Det tipset ska jag ta efter.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hejsan!

    Vackra bilder...och visst kan du plocka fram dina ägg:)

    MiaMaria

    SvaraRadera
  12. Åh jag sätter också ofta tårtpapper runt mina blommor det blir så fin, så fint!
    Ha en finfin eftermiddag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  13. Bra idé med tårtpappret:)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  14. Takdropp, ett härligt ljud att lyssna till :-)

    SvaraRadera
  15. Man kanske skulle investera i nya Hjärtan på Tråd, hmm, de är ju såååå söta =))
    Jo det jag menade ang mitt inlägg är att en viss stor bloggs läsare bokstavlogen attackerar en annan blogg. Och anklagar denne för att kopiera den stora bloggens stil. Vilket jag INTE gillar. Det var det jag menade ang kopiera vs inspirera=))
    Hoppas du har en fin dag!!

    Kram Fia

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Ja, idag har det droppat från hela himlen minsann.. suck...

    Tycker med det är så charmigt med tårtpapper runt blommorna.. Fint!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  17. Hej ja visst är de fint med tårtpapper runt blommor.
    Ha en toppenhelg
    Kram Camilla

    Ps har en utmaning till dig på min sida.

    SvaraRadera