tisdag 15 mars 2011

Turkos längtan




Hej!


Nu är verkligen solen stark och jag njuter verkligen när man kan sitta ute några timmar. Längtan till sommaren blir inte mindre direkt och man undrar ju vart allt snö ska ta vägen när det töar.

Idag får ni se min turkosa längtan. Turkost har jag ute på altanen på sommaren och i sovrummet.

Hemsydda kuddar, tyg från Ikea mm . Mitt favorittyg någonsin med fåglarna, synd att det har utgått.

Tavlor från Freluga Designbod gjorda av Linda Netsman


Köksvågen från Rusta. Min favvis!



Turkos tapet från Rusta som fondväggar i vårt sovrum.



Ikväll är det dags för luffarslöjd igen. Ska bli så roligt. Tror även att vi får köra fem gånger till i vår, tjoho!

Tack snälla ni för era fina kommentarer om mina bilder. Amatörfotograf som man är blir man glad av att ni tycker bilderna är fina ändå.

13 kommentarer:

  1. Hej!

    Turkost är så fint och fräscht till våren. Din köksvåg är underbar!

    Ha en fin kväll i det fina vädret!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Härliga turkosa färg;)
    Och som vanligt härliga bilder

    Önskar dig en trevlig kväll

    SvaraRadera
  3. Så kul med mer luffarslöjd!!

    Du glömmer väl inte visa? ;)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Hej visst är de härligt med turkost! Gillar din tapet i sovrummet, sååå fin.

    Ha en toppenkväll
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Turkost är jättefint nu till våren:)

    Ha en skön kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Ja turkost är en klar favvo hos mej .Nu när det börjar bli vår.Bara så himla fråscht och läckert.Önskar dej en skön kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Åh så härligt krispigt det är med turkost!
    Han en härlig onsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  8. Turkost är verkligen en stor färg i år, den syns både inom inredning, kläder och accessoarer. Jag fastnade också för tyget med fåglarna på, synd att det utgått annars hade nog även jag köpt några meter.

    Det gäller verkligen att gömma ägg, speciellt med fjädrar på för katterna. Det går inte heller att ha påskris med fjädrar i. Hur det kan gå kan du läsa om du klickade dig in och läste om hur det gick till när äggen skapades=)

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Jättefina saker. Jag har också sytt en kudde i ett av tygen du sytt av. Det där randiga.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Superfin köksvåg!
    Tror du den finns på Rusta nu? Eller var det längesen du köpte din? =)
    Härligt det är med vårvädret va?!! =)
    Ha en fin kväll!!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  11. Då är vi ju två som älskar turkost!!! En liten fråga ...vågen var ju hur fin som helst har du köpt den nu.. i år????? hade passat perfekt i mitt kök oxå... Kramar Therese

    SvaraRadera
  12. Så fint.
    Om jag lägger en färg till att mitt vita och svarta blir det turkos.
    Kanske för att färgen för tanken till medelhavets färg, eller för att den också är vacker att kombinera med högtidernas färger! Jag tänker julens röda och påskens gula.
    Titta in på min sida, där väntar en utmaning till dej!

    Lena

    SvaraRadera
  13. Turkos är verkligen en underbar vår och sommarfärg. Man blir glad ända in i själen av den :)

    Hoppas du får en underbar eftermiddag! Kram Anna

    SvaraRadera