måndag 15 april 2013

Bellis & pepparkakor - en liten annorlunda kombination


Välkomnar en ny vecka, en vecka närmare grönt gräs. 
I helgen slapp vi den snö som vädergudarna lovat. Underbart!
Söndagen bjöd på riktigt vårväder och studsmattor, shorts (lite tidigt), sparkcyklar mm kom fram ur sina förråd hos många. Ungarna var som galna ute och nu känns det som att våren är på väg på riktigt. Något som verkligen kom fram var mina FRÄKNAR. Jösses amalia så solen tog. Skönt!

Jag skulle ju inte köpa några penseér innan helgen som kommer, men tror ni jag kunde hålla mig. De är ju faktiskt frosttåliga (iaf till ca 4-6 minusgrader) så jag behöver inte bära in dem varje natt....hoppas jag.
Det blev även en Bellis som jag planterade i den fina pepparkaksburken från Arbrå Ångbageri. Kakorna är uppätna så vad passar bättre än en fin plantering i den fina burken. 
Jag har saft det förut och säger det igen....
....det är bara fantasin som sätter gränser. 








Det blev riktigt vår utanför vår entré nu och ett varmare välkomnande för våra gäster. 

Det blev även några penseér på altanen också, de visar jag en annan dag. Jag stod nämligen 20 minuter och valde färg. Tänk att det ska vara lika svårt varje år:))

Vet ni förresten, jag fick en speciellt gullig kommentar igår här. Angående dessa roliga temadagar, vem som kommer på dem, hur de tänker mm. Kika in och läs en längre kommentar under gårdagens inlägg "Såpbubblans dag blir Söndagsbild" så får ni svaret. 
Jag blev så glad när jag läste kommentaren och att så många kikar in och läser det jag bjuder på. Det inspirerar verkligen till att blogga. 

Kram till er

8 kommentarer:

  1. Men vad härligt! Vågar man sig på att fixa ute på trappen nu? :) Kram

    SvaraRadera
  2. Bara så himla fint.Ha en skön vecka .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Åh, så himla fint! De passade ju toppen i burken!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Bättre blomkruka får man leta efter!! Supersnygga dem där burkarna :)

    Vilket härligt inlägg! Såpbubblans dag Missade jag igår. Men en otroligt rolig ide, men kanske mer passande på sommaren! Som din vackra bild!!! :)

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  5. Så fint du har gjort!! Bellis är ju bara så söta och passade ju perfekt i pepparkaksburken:-9
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. ååå vad fint det blev! Älskar att använda plåtburkar! Brukar plantera ut olivträd i gamla plåtburkar på altanen.
    Jättefint!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vi fick en fin eftermiddag, då vi passade på att ta en fika på altanen, annars har vi fortfarande snö kvar, men den ska väl ge sig nu när det blir massor av plusgrader. Så fint du har planterat! Jag tycker också det är svårt att välja färg på penséer, det finns ju hur många som helst.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera