måndag 29 april 2013

En härlig oas för de små liven


Sista veckan i april nu och vi tillbringar mååååånga timmar i lekparker runt om i vår stad. 
Vi har en favorit och det har många fler med. En stor lekpark på en udde med massor av grönområden bredvid och ingen fara för trafik eller annat. På sommaren brer vi ut oss på en stor pläd och tillbringar hela dagarna här. Perfekt!

Jag ska visa er fler bilder på miljön runtomkring här en annan dag när det blivit grönare. Än så länge är det tunnare mössa, fingervantar och fleecejacka på. 

Mössa Meandi - fleecejacka hm - överdragsbyxor Stadium

Snart snart kan vi packa picknickkorgen och flytta utomhus. 
Längtar


6 kommentarer:

  1. Passa på att njuta av alla de där härliga lekparksställena, plötsligt har du som jag en 15-åring!(hon fyller i morgon)
    Vi pratade om det igår maken och jag, när dottern var lika gammal som din var det lekparker och skogsutflykter som gällde, när hon blev äldre besökte vi ofta badhus, experimenthus och bio. Nu går vi på våra helgpromenader, besöker utställningar och trädgårdar- utan henne! Hon följer gärna med på restaurangbesök, på resor förstås, träffar hos släkten, men det är väl en tidsfråga innan det också tar slut...

    Nu lät jag nästan lite väl trist! Det är ju så att just som hon förändrar sitt liv tillsammans med oss så förändras vi också och det är ju så det ska vara.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Underbara foton. Jag har ju inga småbarn längre men vi har nu blivit familjehem. Så igår var första gången på många år som jag tillbringade vid en lekpark, riktigt mysigt.
    Kram och ha en bra vecka

    SvaraRadera
  3. Hej kul med ett bra ställe att kunna spendera dagen tillsammans.

    Ja inte är de kul att få blommorna upprivna o uppätna. Tack för tipset men just nu får hönsnät vara skydd till dom.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Men vilken dröm att ha en sådan fin plats! Det finns en lekpark här i stan som vi brukar besöka men den är egentligen inte så märkvärdig. De andra tillhör olika daghem så då får vi ta det som bjuds. Så det saknar jag här, en fin lekplats:) Tyra är helt ljuvligt söt:) Kram/Tanja

    SvaraRadera
  5. Härligt!! :)

    Ja jag tycker du kan ta in lite blått. Det är en sval sommarfärg tycker jag ;)

    Ha en fin dag!

    Kram Verra

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Roligt att ha hittat hit till din fina blogg : )

    Trevlig Valborg!
    /Pernilla

    SvaraRadera