fredag 3 maj 2013

Fikon i kryddhörnan


Jahaja, då är det fredag igen då. 
Lovely

Jag måste visa er det lilla fikonträdet som står i min kryddhörna i köket. Där har jag annars nästan alltid färska kryddor i kruka men ombyte förnöjer sägs det. Det ska nog få stå i fönstret sen men jag måste få njuta av det en stund vid spisen först. Jag har aldrig ägt ett fikonträd och läste på lite snabbt att det kräver växthus. Eller någon av er kanske har erfarenhet och kan tipsa mig som inte har ett växthus, kanske kan det stå på altanen i sommar? Jag förväntar mig inte några fikon utan det var mest för skojs skull jag köpte detta pytteträd för två tjugor igår....





Igår hade jag och Tyra en toppendag hemma. Vi öppnade muminhuset för första gången för i år och tog en fika där. Tyra var helt lyrisk och jag hade tänkt städa först men det hanns inte med då hon skulle leka direkt. Städningen får jag ta idag kanske och sen kan vi plocka ut alla sakerna dit igen. 
Sen monterade vi upp studsmattan också. En toppendag för Tyra helt enkelt. Så härligt att se denna glädje i hennes ögon. 
Så idag vet jag precis hur Tyra kommer att spendera dagen. Den kommer att gå mellan muminhuset och studsmattan. Då kanske jag får lite gjort i köksträdgården istället eller städning av altanen. 




5 kommentarer:

  1. På Lidl? Såg de hade sånt där..

    SvaraRadera
  2. Vilket fint litet fikonträd! Har aldrig ägt ett så tyvärr inga tips på den fronten ;)
    Ha en härlig fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Åh, ert Muminhus är ju såå mysigt, kan tro att Tyra var nöjd! Ingen erfarenhet av fikonträd, men himla fint var det!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Fika i muminhuset, låter som en toppendag! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  5. Va kul med studsmatta o Muminhus, förstår att hon trivs. vi har för liten trädgård för att få plats med de. Har funderat på ett litet lekhus till henne... hmm får se.
    En sandlåda vill hon också ha men mamma har fobi för sand hahah
    Hon går till grannen o leker i deras :)

    Jaha lavendel. De har jag några plantor där de rev upp tulpanlöken. Fast de satt inte i anslutning till tulpanen. Hmm undrar just om den måste blomma för att de ska gillas kanske..

    Kram Camilla

    SvaraRadera