tisdag 7 maj 2013

Pasteller i massor


Hello Sunshine!

Nu är det verkligen solkräm i ansiktet som gäller. Igår smörjde jag Tyra och hon slapp jacka, men byxa och tröja samt keps blev det. Däremot var det flera som bara hade kortkorta kjolar/shorts och linne, vi får väl se vilka som ligger sjuka till helgen. Det är på tok för tidigt att klä av sig så redan, första riktigt fina dagen. Vi kör det säkra före det osäkra iaf. 

Nu i dagarna tre är det tillverkning som gäller för hela slanten. Lite taskig planering med tanke på vädret men man får göra det bästa av saken. Jag flyttar ut sakerna på altanen och sitter där och pysslar då. 
Det är lite vårmarknad av hantverk och lokala produkter i närheten av oss samt kosläpp på torsdag så jag och en kompis ska stå där och sälja lite. För min del blir det vimplar, pom poms, kort, tossar, pippikoftor mm. Nu hade det sinat i mitt lager här hemma och det var ett tag sedan jag tog mig tid att pyssla. Men nu börjar det fyllas på igen. 




Jag tycker ju själv att det är så roligt med hemmagjort istället för fabrikstillverkat då man slipper känslan av att alla har lika. När det är hemmagjort blir inget precis lika samt att man kan få lite andra nyanser, storlekar och former mm. 

Tyra blev däremot inte så glad när hon inte fick sätta upp pom pomsen i muminhuset. Så det blir till att göra många fler än jag tänkt då hon också ska få ett gäng där inne. De är ju bara för härliga dessa fluffiga pastellbollar. Väldigt populära har de visst blivit med, syns i var och varannan heminredningstidning numera.

Mina Mårbacka fick komma ut idag med. De trivdes verkligen i solen. Det blev genast det där lilla extra på altanen. 
Nä, nu blir det ut igen. 

6 kommentarer:

  1. Men gud vad kul! Jag vill vara med och pyssla =) Eller köpa, vilket som ;D

    Underbart med detta väder, nu ska vi ut i solen, tjolahopp!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. det är ju så mycket mera roligt och värdefullt om man gjord det själv. God tisdag.

    SvaraRadera
  3. Underbara pompoms!!! Är det inte svårt att göra?
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken härlig altan du har! Där man pysslar gärna kan jag tro! Så fina pompoms du har gjort!
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Åh vilken härlig altan!
    Ha en fin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  6. Så härlig altan ni har!!! Härligt med vår eller hur!
    KRAM

    SvaraRadera