fredag 31 maj 2013

Bästa fredagen på länge



Idag kommer maken hem och är klar med sin utbildning denna gång. Så härligt kan jag lova och nu börjar sommaren på riktigt för oss. Snart en MASSA ledighet tillsammans!

Men först tänkte jag visa er min absoluta favoritkrydda i trädgården nu. 
Rosmarin

 


 Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur många vi har just nu. Det är flera då de är såååå fina att blanda med blommor i olika grupper. Tacksamma är de också, växer så det knakar och de är väldigt bra i stekheta söderlägen. Tål lite torka samt att de inte blir brända. Perfekt på vår baksida alltså.

Det lilla landet på framsidan börjar ta form nu med. Ska visa er någon dag, men den STORA pionbusken vi hämtade hos en släkt till mig (som skulle slänga bort den) verkar överleva flytten jättebra. Mycket vatten var medicinen. 

Nu ska vi iväg och leka lite med några kompisar och invänta maken ikväll. 
En perfekt dag helt enkelt
Vad hittar ni på?



1 kommentar:

  1. Det är så fint med rosmarin, särskilt i en korg som du har. Idag kommer pappa med tomatplantor, gräslök och lite annat till oss, och nästa gång blir det fikonträd. Låter de ta hand om fikonen lite längre ;)

    Happy friday!
    Kram Catta

    SvaraRadera