onsdag 3 juli 2013

Granit fynd från huvudstaden



Om jag hade kunnat ta med mig hela affären så hade jag nog gjort det. Så mycket fint de har och jag kunde handlat mycket mer MEN det är flera faktorer som sätter stopp tillslut. 
Men några saker fick komma med hem iaf bla dessa






Spillkum/degskål i lite mindre modell. Var sugen på den stora med men jag har ju redan så många och någon måtta får det väl ändå vara;) Måste väl skärpa mig lite så inte maken börjar klaga:))
Bygglampa som jag länge velat byta ut mot min andra från classe. Denna var mycket mer välgjord och snyggare.

Sen köpte jag en sop.......eller två sopar. Tänk vad jag hade ångrat mig om jag bara tagit en, som skulle vara till Tyras muminhus. Jag hade nog tagit tillbaka den när hon inte såg. Men nu var jag smart denna gång och tog två. En till mig och en till Tyra. Den ska ni få se en annan dag.

Idag blir det lite hemmapiff i trädgården, fint väder även idag. Igår hade vi kanoners och vi låg på stranden nästan hela dagen. Tyra och maken badade, inte jag. Hualigen så kallt (badar knappt i uppvärmd pool).
Nä, nu måste jag bege mig och köpa nytt nät till jordgubbarna, fåglarna har hittat de röda gubbarna och det är inte ok. Sen måste jag ha några perenner som blommar sent också till nya landet i köksträdgården. Ja, en tur till trädgården får det bli medan maken snickrar lite på muminhusets övervåning som nu ska byggas.


3 kommentarer:

  1. Låter som att ni har det helt underbart! Och väldigt fina inköp! :)

    Här har det varit mulet och kallt med skurar de senaste veckorna så ingen strand för oss....

    Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Hello från Catta på jobbet!
    Jag bara måste till Granit snart igen och leta efter lite piffiga grejer till altanen :)
    Degskålen står oxå på inköpslistan, så härlig!

    Kram och ha en bra dag kompis,
    Catta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Visst är huvudstaden fin och det är trevligt att vara här på semester. Men det är alltid" Borta bra men hemma bäst" Jag som ändå är från Stockholm (söderort).
    Vi är här just nu och solen skiner, vilket alltid är trevligt, då vi hade mulet och regn hela veckan i Småland.
    Bijilo heter hotellet vi bokade i Gambia, de andra jag hade tittat på försvann medans jag höll på att titta runt på Ving.se den kvällen jag bokade. Har ni betsämt er och bokat än? här är vi i full planering med vaccinationer och pass fixande.

    Fina fynd på Granit, jag tittade också på den där arbetslampan, men vet inte vad jag ska ha den till. Letade efter lite korgar man kan ha smink i, men hittade inga som hade rätt mått.
    H/Malin

    SvaraRadera