onsdag 24 juli 2013

Pulled pork till middag


Igår hade vi en varm dag och det blev att tappa upp poolen här hemma eftersom jag hade satt in mat i ugnen på morgonen. Det skulle ta sex timmar innan det var klart så ett besök till stranden blev det istället på kvällen. Skönt att lägga sig sval i kroppen. 

Till middag blev det iaf något helt fantastisk gott. Om man kan säga att något smälter i munnen så har jag hittat rätt. Detta var gudomligt. 

Pulled pork



Jag hade lånat receptet här
men skippade rotselleri och liquid smoke i bbq såsen samt hela vitlöken runt om sen. Vår karrébit vägde 1,3kg (väldigt billig karré på Coop denna vecka). 
Tortillabröden bakade jag efter detta recept, väldigt enkelt och goda. 



Den bara faller itu när man tar ut den och man skulle bara kunna sitta och mumsa kött. 
Det är verkligen supergott och ni måste verkligen prova om ni inte gjort det. 
Jag gjorde min i lergryta som jag hade blötlagt i 15 minuter före (kom ihåg att ställa in i kall ugn då).

Vi åt tre personer på denna och fick hälften kött över. Perfekt att göra och bjuda på. Man kan ju ha potatis och en god sås till också, eller varför inte stuvad potatis om man vill få in lite kolhydrater. 

Nu blir det beachen för oss. Det vankas tydligen en kanondag här


1 kommentar:

  1. Pulled pork är verkligen sååå gott!! Har inte testat på tortillabröd, det ska vi göra nån dag:-) Har vildsvin i frysen som vi köpt genom min svåger som jagar. Kan nog bli strålande gott som pulled pork =)
    Här stått i köket o kladdat med saft o sylt så jag är helt slut.. Måste sätta mig en stund innan jag sak ta itu med saneringen;-)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera