måndag 1 juli 2013

Jag kan verkligen inte få nog


Jag går och tittar på dessa vackra gräddbakelser hela tiden. Tänk att en blomma kan vara så otroligt fin och maffig. Jag njuter så enormt nu när mina egna buskar blivit så stor att jag kan plocka in en hel hög av dem. De står längre inne om det regnar ute också. De har ju förmåga att regna sönder ganska fort annars. På köksön gör de sig väldigt fina. 
Det här är den nya busken jag fick tidigare. En ljus ljusrosa pion med några enstaka cerisa inslag i mitten. 






I bakgrunden till höger där ser ni betongringen med den stora pionen i. 

Igår kom vi hem från en underbar Stockholmstripp med goda vänner. Barnen lekte och vi besökte både Skansen och Gröna lund. Bra väder fick vi också vilket är toppen, nästan lite för varmt. Åkte väl ändå värsta karusellen och det känns faktiskt som att ett revben fick sig en rejäl smäll, så ont jag har. Men jag får väl bara skylla mig själv. Vi fick se Sommarkrysset live iaf och det var kändistätt på grönan. Kameran hade jag med mig och imorgon tänkte jag visa lite bilder därifrån.

Borta bra men hemma bäst. Jag kan ju säga att jag aldrig skulle vilja bo i en sån stor stad, det gör mig så otroligt stressad av allt och trafiken förstår jag mig inte på. Nä, någon storstadsmänniska blir jag aldrig, det kan jag lova er. Mysig mindre stad är perfekt för oss det. 



5 kommentarer:

  1. Underbart vackra ;)) Så fint du har det i köksträdgården!!!
    Ha det skönt
    kram susanne

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder,ååå vackra pion! Tänker väldigt mycket mer på min mamma som fullkomligt älskade dessa fina pioner! Tack för fint inlägg..Nääe håller med om Stockholm,stress klarar jag inte av för maggen min,hur ska det vara för många fler människor än jag som blir sjuka av det,jaja..borta bra men hemma bäst som du säger..Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. L.o.v.e.l.y!
    Å så underbart med Stockholmstripp, fast jag tycker bättre om mitt kära Gbg ;D Grönan skulle jag dock vilja besöka, älskar nöjesparker! Fast tror nog Liseberg klår den =)
    Ser fram emot att se bilder!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Gräddbakelser är det rätt orden för dessa godingar ;)
    Jag glömde ta in mina utslagna när regnet kom, så nu ligger det en hög med vita blad under :(

    Låter som en toppen dag i storstaden :)
    Hoppas revbenet känns bättre nu?

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Håller med! Borta bra men hemma bäst, och skulle heller inta vilja bo i en sån stor stad, och pioner får man aldrig nog av!! *hihi*
    Kram GUnilla

    SvaraRadera