onsdag 4 maj 2011

Avslutningsblomma

Hej på er!

Vi i luffarslöjdsgänget gav vår ledare en blomma som Tack för att han har lärt oss, samt stått ut med vårt tjatter. Ni förstår väl, fem tjejer som är trötta efter arbetet och träffas några timmar på kvällen och en ensam karl som får sitta och lyssna på oss. Kan det bli värre;)

Han fick denna fina låda med blommor.





Idag fick jag ett ryck att börja måla staketet runt våran gård. Herregud säger jag bara, vilket evighetsgöra. Jag höll på i nästan 2 timmar och kom kanske en tjugondel. Det kommer att ta ett helt år om jag ska göra det själv. Funderar på att bjuda hit ett gäng som får hjälpa till. Vad tror ni om det?

Jag bakade även ett nytt bröd idag. Såååå gott. Jag tänkte bjuda er på det men känner att detta kommer att bli en bakblogg innan det är färdigt. Vad säger ni, vill ni ha ett recept till nästa gång eller har ni tröttnat?

12 kommentarer:

  1. Jag tror nog att kursledaren tyckte det var värt att stå ut med lite tjatter när han fick den fina lådan med blommor=)

    Jag har alltid önskat mig ett vitt staket runt min tomt, men jag ska kanske tänka om;-) Det är ju en strålande idé att bjuda hem några medhjälpare. Man kan ju avsluta dagen med grillning eller nåt.

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. JAA - vill jättegärna ha fler recept!! Särskilt om det är på ett smarrigt bröd :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Fin blomma, snyggt med kvistarna.
    Hm, jag tycker om din blandning med recepten och andra inlägg, jag har tänkt att jag ska baka, men kanske inte kommit till skott än. Men jag tycker bilderna är fina och inspirerande, ser så smaskens ut, så snart har du fått igång mig också ;)
    Ha det så "gott", kram Jenny ;)

    SvaraRadera
  4. Åh vilken vacker blomsterlåda han fick!
    Ha en riktigt fin torsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Hej va fin blommlåda han fick! De va han värd.

    Jo men recept är ju alltid kul.
    Ha en skön dag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Så roligt och lära sig göra luffarslöjd, och det är jättefin blomma han fick. Måla staket är riktigt töligt, det är då man upptäcker hur väldigt många sidor det är på ett staket.
    Bjuda in ett gäng målare tycker jag är en bra idé, och så kan ni grilla och ha mysigt efter.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Då blev han väl glad och ni blev förlåtna, fast han tyckte nog att det var trevlig att vara tuppen i hönsgården.
    Luffarslöjd är det svårt?
    Visa upp på bloggen det du gjorde på kursen.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Snygg låda! Jätte fint med videkissarna!
    Ha en bra dag!
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Jättevackert blomsterarangemang :)

    Kram/M

    SvaraRadera
  10. Tar gärna del av trevliga recept!!
    Ha en fin dag
    Ewa

    SvaraRadera
  11. Men bakelser hör också hemmet till :) Klart det inte blir tjatigt, men jag har ju just hittat till din blogg hehe. Den lådan är så fin. Jag tror jag har en likadan från Plantagen.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  12. Absolut fler recept,Teres!
    Bakar sällan själv, men din recept vill man gärna prova.

    Bjud in ett gäng, förse dem med penslar och locka med gott bröd, kanske en vaniljcheesecake, så är nog staketet målat på nolltid!

    Kramar

    SvaraRadera