tisdag 10 maj 2011

Kökssoffan har flyttat ut

Hej!


Hot, hot, hot är det ute nu men SKÖNT!
Jag tillbringar även denna dag i skuggan, jag har fått lite rädsla för det här med den starka solen nu och all cancer som är så vanligt. Eftersom jag inte har hunnit köpa någon solskyddsfaktor så håller jag mig för det mesta i skuggan.

Nu har kökssoffan fått flytta ut på altanen för sommaren. Kuddarna som jag sydde förra året fick jag leta länge efter innan jag hittade. Men jag fann dem, på ett väldigt smart ställe som vanligt;)





Kökssoffan ropade jag in förra sommaren på en gårdsauktion för en billig peng. Den målades snabbt vit och det råkade jag klämma ur mig inför han som ägde den och ni skulle ha sett hans min. Den hade funnits i släkten under alla år och han ville nog helst ta tillbaka den. På vintern får den vara i köket och sommaren ute på altanen. Det var till altanen jag skulle ha den från början också, trots att nästan alla tycker att den ska stå i köket. Men hur underbart är det inte att ha en djup kökssoffa med en massa kuddar på altanen.... UNDERBART!

Jag passar på att tvätta en massa maskiner nu och hänga ute. Det finns nog inget som slår den friska doften av nytvättat när det hänger ute. Torkar snabbt gör det också. Perfekt!

14 kommentarer:

  1. det är så underbart ute! jag älskar det! vill aldrig att värmen ska ta slut ( säger jag säkert bara nu) vilken fin kökssoffa du har där på altanen

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Mysig att ställa ut soffan! Nu är sommaren snart här! Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ååååå vad snyggt med en mysig soffa med massa fina kuddar i.Finns ingenting som är så gott som rentvättad tvätt som hängt ute.Underbart.Ha nu en skön kväll.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Va härligt och superfint med en kökssoffa på verandan....skulle jättegärna äga en sådan men har inte plats inne men detta var ju en bra idé ;)) Va goa dina katter är....känner igen det från mina tre herrar!! Ha det gott i skuggan ;)
    kram susanne

    SvaraRadera
  5. Vacker kökssoffa!
    Jag känner igen det där med folk som inte tycker man ska måla.... Var på auktion och stod o spanade in ett bord och sa ju att det skulle vara så fint i vitt... varpå en lagom irriterad herre tittade på mig och fnyste - MÅLA vitt...
    Ha det gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Åh vilken vacker soffa!
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Vilken soffa!!! Helt underbar:)

    Nu är det ljuvligt ute men tyvärr är det nog slut på värmen för denna gången, om man får tro vad dom säger.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Jättefin kökssoffa du har! Ser så inbjudande ut med alla fina kuddar i. Roligt det där med den vita färgen;)) Man tycker lite olika kan man väl säga.

    Ha det så fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Men du är ju galen! ;) Hur tänkte du när du slängde alla resväskor!?!?
    Ja, jag vet ibland gör vi galna saker..hihi.. Knappt jag vågar säga det men jag slängde en av min farmors amerikakoffertar för många år sedan, en liten variant, för att jag tyckte den var sliten.. Urdumt!
    Kram på dig/Evelina

    SvaraRadera
  10. Vilken superfin kökssoffa, ååååå en sån skulle jag vilja ha..

    Ha en fin dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  11. Vilken underbart vacker kökssoffa!
    Kul med alla nyheter du hittat i godis & glass..blir riktigt nyfiken på att smaka nogger & päronsplitglassen:)
    Ha en fin dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Så fint med soffan på altanen, jag planerar vår altan för fullt (vi håller på att bygga den) och jag har tänkt att ha en dagbädd där ute, om den får plats och jag hittar den rätta. Skulle ju vara så mysigt att krypa ner där en varm sommarkväll.
    Roligt att läsa dina plus när du testat årets nyheter, jag måste nog prova chokladen med banan.

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  13. hej, här slank jag in för första gången!
    Soffan är väldigt vacker, jag ångrar mig nu att jag sålde min på Blocket.
    Hos mig blir allt gult av pollen så tvätten får torka inne ett tag till. Men doften är oslagbar av ren soltorkad tvätt!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar idé att ställa ut den på altanen. Så somrigt och härligt att slå sig ner där en vacker kväll :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera